0

Volkswagen tiguan modell 2009

spurt 2020-02-26 11:02:45 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei, Jeg he spørsmål om en Volkswagen tiguan 2009, R-line, 2 liter disel, gått 184000km. Inovember kræsjet den på dritt føre. Den sklei i lav hastighet, under 50km i timen, bare 20-30km i timen. En rekker jo ikke alltid å se på km hastighet når bilen er ut av kontroll. Det var på en asfaltert gammel kjærrevei, den sklei og traff autovernet på venstre siden av bilen. Bulket fra forskjerm til bakskjerm, venstre felg på forhjulet sprakk. Bilen var forsikret hos trygg/Enter den ble levert inn på et verksted godkjent av de. De tok ikke diagnose av bilen før de reparerte. De fant karosseri skader og ødelagt forstilling. Fikset dette. Når jeg henter bilen. Er den flat og rar. Jeg tenker det er fordi jeg er vant med annen bil. Jeg kjører ca 5km fyller disel. Alle lysene i bilen lyser når jeg starter den igjen og bilen har ingen kraft framover. Tilbake på verksted sier de at turboen er utslitt, dette har ingenting med kræsj å gjøre. Jeg må i tilfelle bevise sammenhengen! Jeg er ikke bil kyndig. Alt jeg vet er at bilen fungerte font før det smakt og gjør det ikke etterpå. Har dubletter bort i lignende tilfeller. Og om så kan du forklare meg mitt forsikrings selskap om det kan finnes en sammenheng her?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-02-27 09:43:19 +0200

Takk for svar! Ja dette er en merkelig situasjon. Jeg kjøpte bilen i mars 2019 med garanti, alt jeg kan er å kjøre bil og bilen var kjørbar før smell og ikke etterpå. Jeg tviler på at det er tilfeldig noe tryg og verksted vil ha det til. Verkstedet så på bilen igjen når jeg klaget, det gjorde også et annet verksted. Jeg leverer den snart inn for reparasjon til siste mann. Og jeg lurer på. Om noen har tuklet med turboen, rør etc. For å skjule noe. Finnes det en måte jeg kan se det på? Hva bør jeg se etter og merke meg? Lurer neste på å bli mekanikker selv nå.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-02-27 09:43:19 +0200

Jeg lurer også på om det kan være et rør eller lignende som har hoppet av eller blitt klemt slik at turboen ikke har fått olje. Når jeg kjørte ut fra verkstedet har ikke turboen fått olje også har den «ryki». Og da ser vell turboen utslitt ut? Tror du det kan være en sammenheng der? Verkstedet står på sitt at dette ikke har noe med kræsj å gjøre. Og at turboen er utslitt! Det er bare tilfeldig at den bryter sammen 5 min etter at den kommer ut fra de. Når jeg leverte den inn igjen, nevnte de at lampene hadde lyst på morgenen, men de hadde fått de til å slukke.

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-02-26 11:45:23 +0200

Heisann - dette hørtes litt rart ut. Om det er turboen, så høres det, slik du forklarerer dette, ikke ut som om den har noe med skaden å gjøre.

Men er du helt sikker på at det er den som er ødelagt? Kan det være et rør, en slange eller noe som har sprekt eller løsnet? Da kan det ha noe med uhellet å gjøre.

Om du er helt sikker på at alt var i orden FØR uhellet og at den ikke går som den skal etter. Så bør verkstedet her ta en litt nøyere sjekk. Det høres jo rart ut om turboen blir ødelagt mens bilen står til reparasjon.

Få sjekket ut dette med verkstedet en gang til blir mitt råd til deg. Det er noe som ikke stemmer helt her ...

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar