0

Driftsikker med lite feil, til kjøring av hest/hestehenger.

spurt 2020-02-13 07:39:49 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny, jeg er på jakt etter ny bil som jeg skal kjøre hest med også bruke i det daglige. Trenger en bil som kan trekke minst 1800, men helst 2 tonn. Ønsker gjerne en bil som ligger i under kant av 200 tusen i pris, hva bør jeg se etter og hvilke biler burde jeg styre unna? Har sett på biler som: VW tiguan 2013 modell, diesel Mitsubishi Outlander 2014 modell, diesel, 2,3 l VW passat alltrack 2013, diesel Subaru Forester, diesel 2010-2014 Kia Sportage 2013-+ . Diesel Mazda Cx5 2013-+ . Diesel Nissan Xtrail 2013-+. Diesel

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-02-15 17:50:16 +0100

Tiguan er (ofte) relativt sett dyr, men ellers en grei trekkvogn med 2.0 TDI. Passat Alltrack likeså, men jeg ville helt klart gått for manuell kasse her....DSG og såvidt tungt slep er dårlig karma. Ellers er både Outlander og Mazda Cx5 gode trekkvogner. Mazda er nok outsideren her, pålitelig, mye bil for pengene og kanskje den mest trekkvillige motoren her, selv om forskjellene ikke er store. Diesel Subaru ville jeg ikke gamblet på, bla fordi motorene ikke har vært problemfrie. I tillegg er det flere kjente svakheter. XTrail har ikke spesielt mye anvendbar kraft, Kia ville jeg også unngått.

The bottom line er at du nok helst burde hatt et høyere budsjett og satset på Landcruiser, spesielt om du kjører mye med slep og langt. Men du vil vel gjerne i gang med hobbyen raskest mulig. Et godt "stailltips" når du kjører med tunge slep og en forholdsvis "vanlig" bil er å la motoren gå litt på tomgang når du kommer frem.....ikke stopp motoren tvert! Det er så enkelt som at topplokket kan bli uhorvelig varmt. Når du stopper motoren, stopper sirkulasjonen av kjølevæske, da kan topplokket vri seg. Det har skjedd før, og det kommer til å skje igjen! Ellers dreier mye seg om å kjøre med vett, ikke presse livskitten ut av motoren for å holde farta opp bakkene. Gir heller et par hakk ned og reduser farta sånn at du har et fornuftig turtall....ikke ligg bånn gass med turtelleren i peak...da blåser du både det ene og det andre før du får sagt kake! Et annet stalltips er om mulig å holde øye med både vann og oljetemperatur....om temperaturen stiger brått og brutalt over alle grenser er det et sikkert tegn på at du bør roen' litt. Lykke til, ikke så vanskelig som det høres ut!

rediger merk som støtende slett lenke more

Kommentarer

Tusentakk for godt og utfyllende svar! Hva tenker du er mest gunstig å se etter m tanke på årsmodell og km stand?

anonym96 gravatarbildeanonym96 ( 2020-02-15 21:14:35 +0100 )rediger

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar