0

Tsi 1,4 140 hk, 2014mod bensin

spurt 2020-02-11 10:23:34 +0100

anonym bruker

Anonym

Du skriver at denne modellen har ofte problemer med register kjede. Er det mulig å stramme det manuelt, hvis det begynner å bli slakt? Bilen har godt 103000. Hadde den på NAF kontroll i fjor sommer. De hadde vel merket det?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-02-11 12:32:21 +0100

Nei....ingen manuell strammer her...vi snakker om en hydraulisk strammer som ideelt sett skal leve sitt eget liv. I gamle dager hadde man diverse tricks i ludo å spille på....sånn er det ikke i dag. I ditt sted ville jeg sjekket med den norske importøren om din bil har en motorversjon med det som for alle praktiske hensyn, er en kjent svakhet. Om den IKKE har denne svakheten, klapper du i hendene og kjører lykkelig videre. Har den svakheten, ville jeg sett over mot Sverige og fått et råd mhp hva du kan gjøre for å utbedre svakheten og fått en pris før du får et motorhavari. Dessverre er det slik at motoren må ut for å skifte denne strammeren, men det er vesentlig billigere enn en byttemotor.

Mhp NAF-kontrollen: dette står neppe på lista over det NAF sjekker. Ja, man kan "merke" det, om bilen rakler på tomgang når du starter den, er det et dårlig tegn. Om raklingen fortsetter når du sitter der og lytter si et minutt eller to.....er det et enda dårligere tegn. Med "rakling" mener jeg akkurat det, du kjenner det igjen når du hører det. Er du usikker, la en mekaniker lytte....han bruke ofte en form for stetoskop. Han vil kunne skille mellom normale lyder og det jeg kaller "dårlig tegn". Vær også klar over at du virkelig "merker det" om kamkjedet hopper over en tann eller tre, da er det som regel game over.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar