0

Ford Edge 2018 mod. 210 hk. ST line.

spurt 2020-02-08 10:23:27 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Kjøpte overnevnte ny bil september 2018, hos forhandler, den går som taxi. Før kjørte 30000 km. kom problemer. Bilen har nå gått 78000 km. Skiftet termostat grunnet den ikke ble varm. Skiftet kamera på lysaautomatikken grunnet fjernlys blendet møtende trafikk. Skiftet baklamper 4 - 5 ganger grunnet fukt. Skiftet setebelter bak, rullet seg ikke opp igjen Skiftet dieselpumpe grunnet startproblem ved kulde i håp om bedring, men nei. Ulyd i motor ved kjøring, uavhengig av fart / ondreininger, det her sier verkstedet er dyselyd da min mekaniker har selv hørt det. Ved rundt 60000 km ble det bestemt at dysene skulle skiftes, det resulterte at den ene dysa knakk og satt fast, motor måtte ut for at toppen måtte av for og ta ut dysen. Den ble sendt til et firma i Trondheim som driver med det, i tillegg ble den planet. Bilen ble da stående på verksted i 16 dager. Den var bra en periode men nå har alle problemene kommet tilbake. Verkstedet aner ikke hva de skal gjøre da løsninger over hva som skal gjøres styres via Ford Hotline, som jeg mener ikke kommer opp med noe fornuftige tiltak. For 14 dager var bilen inne igjen for og lese av alle feilkodene og ta prøve av dieselen, den fant de ikke noe feil med. Sist fredag var den inne til lekkasjetest og komp.test. Komp test var 33.5 - 39 - 35 - 40. Lekkasjetesten fikk de ikke til grunnet feil på utstyret. Etter mitt syn skulle motoren i bilen vært skiftet ut, tiden går og kilometerene renner på. Jeg har i tillegg skiftet venstre sittepute og trekk.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

Kommentarer

I tillegg har jeg video og lydfiler fra bilens startproblemer

SRB gravatarbildeSRB ( 2020-02-08 12:00:00 +0100 )rediger

Glemte min mail.adr. stein.rune.bjorge@ntebb.no

SRB gravatarbildeSRB ( 2020-02-08 16:18:11 +0100 )rediger

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-02-09 16:32:39 +0100

Det fremstår som om du har god dokumentasjon og kontroll med hva som er feil osv. Det neste punktet må være å komme i dialog med verkstedet om veien videre. Ny motor er en løsning, omgjøring av kjøpet en annen....her har du fått en skikkelig mandagsbil. Uavhengig av om du kommer frem til løsning gjennom dialog, her finner du en grei oversikt over dine plikter og rettigheter...alltid greit å vite hvor man står: https://www.forbrukerradet.no/forside...

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar