0

Ford Mondeo 2006

spurt 2020-02-05 17:44:31 +0100

anonym bruker

Anonym

Jeg kjøpte en Ford Mondeo 2006 modell av en forhandler. En måned etter kommer motorlampa og glødeplugg lampa. Den vil ikke starte, vi måtte bytte glødeplugger på bilen. Og nå starter den så vidt. Tok den med på Ford og da er dyse 4 ødelagt og må byttes, de andre dysene er også dårlige og må byttes. Dieselvarmer er defekt, og koster 12 900kr.. er dette slite deler som jeg kan få på en måned? Bilen har gått 171000 km da jeg kjøpte den. Han forhandler garanterer at bilene blir sjekket av profesjonelle og nå gjemmer han seg bak «slite deler»
Mvh Desperat jente 22

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2020-02-14 16:47:59 +0100

updated 2020-02-14 16:52:31 +0100

Hei Vel du begynte i feil ende her, glødelampe betyr ikke at noe er feil med glødepluggene dine dette er en felles lampe for at noe er galt med inn sprøytningem. Ford mondeo 2006 tdci har programmerbare delphi dyser. Ford kobler seg raskt på og oppdaterer programmeringen da et eller annet gjør at programmerings koden forsvinner koster mellom 500-1000 kr dette har de gjort utallige ganger. Symptomene er vanskelig å starte og ryker sur grå diesel røyk til den er varm og da går den bortigmot ok. feilkoden er P2337 sylinder 4 knock above treshold. Ingen dyser trenger å byttes bare resette kodene og alt er som normalt og glødelampen forsvinner. Ford sier de ikke kan garantere noe men har fungert på alle mondeoer jeg har resatt. Disel varmer er heller ikke så vanlig å bytte ut, enten er ikke sikringen koblet til pga av at den ryker eller så er det fordi den ryker at du mener den er ødelagt. Den kan renses da det med tiden kokser inni den 2-3 timer tar det ca. De fleste klarer seg fint uten den og er det fks motorvarmer som kobles til stikk kontakt har du svært lite bruk for den. Pust med magen og dra et lettelses sukk. Mvh Kviasen

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2020-02-06 13:26:24 +0100

Her har forhandler definitivt IKKE dekning for å kunne hevde at "bilen er sjekket av proffesjonelle". Jeg ville tatt en titt på DENNE siden: https://www.forbrukerradet.no/forside... og tatt det derfra.

Vær imidlertid klar over at en Mondeo 2006 er en relativt gammel bil....det dreier seg altså om små summer...om ikke for deg...så er det såvidt mye at du bør forsøke å komme til enighet utenfor rettsappararatet. Sagt på en enkel måte: følg bruksanvisningen fra forbrukerrådet...bruk gjerne advokat om det viser seg nødvendig...men du bør IKKE bruke mer på f.ex advokat enn du kan vinne! Har du medlemskap i NAF, MA, KNA eller rettshjelpforsikring gjennom en fagforening, sjekker du mulighetene for å få hjelp og / eller råd der!

Når det er sagt, her har du kjøpt bilen av en forhandler...altså en proffesjonell part. Han kan ikke uten videre å hevde å ha vært i "god tro" her....dette fremstår som bevisst lureri. At han gjemmer seg bak begrepet "slitasjedeler" er ikke uvanlig, det er noe som går i bilbransjen generelt. Men om jeg forstår deg rett, fremstår det som om disse delene er konsatert defekte innenfor en måned etter kjøpet....altså er det rimelig å legge til grunn at bilen er solgt med disse defektene. Ergo har du i utgangspunktet en god sak. Pust med magen, gjør de rette tingene i rett rekkefølge, så kan det fort ordne seg! Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger