Selgeren har fortsatt ikke levert servicehefte

spurt 2020-01-19 19:44:02 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny, Kjøpte en Vito 108CDI (w368) fra 2002 i august. Den hadde bare gått 68.000 km, har vært brukt som handikapbil. Selgeren annonserte med at service hefte var med, men ved befaring påsto han at den ligger i et flyttelass et sted. Jeg prøvekjørte bilen, og var fornøyd og kjøpte den. Siden august har jeg kjørt mye i Oslo, og vært på tre langturer, opp til Finnmark, og nå sist kjørte vi 5000 km på fem dager. Bilen har ikke hatt noen problemer så langt. Men selgeren har sluttet å svare på mine henvendelser om serviceheftet. Er det da brudd på avtalen? Mister jeg mye i verdi hvis jeg bestemmer meg for å selge bilen? Og hvordan går man fram får å få et nytt hefte? Jeg leste nettopp ditt svar på et lignende problem her: https://www.tv2.no/a/4157584 Men nå lurer jeg på om jeg kan kreve reduksjon i pris, kanskje like mye som det vil koste å få en skikkelig tilstandsrapport av bilen? Med vennlig hilsen Ivan

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett