0

Rimelig og sikker arbeidsbil

spurt 2019-12-26 03:15:18 +0100

anonym bruker

Anonym

hei driver å ser etter en bil nr.2. jobber som brannmann i deltidsbrannvesen med hjemmevakt og er derfor nå på jakt etter en bil jeg kan bruke til stasjon når alarmen går, syns så synd i hovedbiln med diesel. satt meg noen kriterier: -lettstartet uansett temperatur, taler for bensin med motorvarmer -helst firehjulstrekk, alarmen tar ikke hensyn til vær og vind -pris 20k til 80k -ha litt "fart" på seg, tenke 150hk og opp -lite feil og relativ enkel å skru på, utdannet mekaniker men jo mindre feil jo bedre.

Hva har jeg egentlig av alternativer her? har sett litt på Toyota Rav4 og Subaru Legacy. får kansje ikke Rav4 med ønsket hk i den prisen og kvaliteten på Subaruen er jeg usikker på.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2019-12-26 16:14:47 +0100

Forrige generasjon RAV4 var gørrdau og en av to firehjulstrekkere jeg har kjørt opp gjennom åra som står bjønn på flatmark så snart det kommer snøstjerner på værmeldinga :-) Subaru har et noe nær perfekt firehjulstrekk, men automatkassene kan gi deg utfordringer du ikke vil ha hjemme i garasjen. Om du ikke veldig gjerne vil ha japse-suv vil jeg jo si at du får mer bil for pengene om du ser i retning av en konvensjonell personbil med 4WD, f.ex Volvo XC70, Skoda Octavia eller VW Golf. Nå har jo langt de fleste dieselmotor, men så lenge du går for en dieselmotor på 2 liter eller mer får du det rene kinder-egget: pålitelighet, driftsøkonomi, krefter i overflod. Mhp dette med fremkommelighet regner jeg med at det er tøffe vinterforhold du tenker på. Det som gjelder, er å ha de beste vinterdekka du kan kjøpe for penger, f.ex Nokian. F.ex Golf er en relativt kort bil med korte overheng, jeg vil hevde at om du ikke kommer frem med en Golf, bør du holde deg hjemme.

Diesel og de vintertemperaturene vi opplever i Norge er normalt sett uproblematisk, gitt at du sørger for å ha et batteri som er beregnet for formålet....altså strømsluket som oppstår når du gløder...og passer på at alle glødepluggene er med på laget. Som mekaniker vil du ikke ha noe problemer med å skru på noen av de nevnte. Bensin finnes selvsagt også, ofte til hyggelige priser, men det koster å være kar, om du kjører noen kilometer med nummer to blen din bør du ha et romslig drivstoffbudsjett. Vil du ha enda mer krefter og fremkommelighet, er Audi A6 Auattro et alternativ, første generasjon hadde et par barnesykdommer som ga A6 et evig dårlig rykte og derav følgende prisfall på eldre modeller. Fra rundt 2005 og oppover er det slett ikke dårlige biler, både benzinere og dieselversjonene holder en stund mellom hver runde i garasjen. Dog, som Benny nevnte i en arikkel forleden: det som gjelder er å sjekke bilen så grundig som mulig før kjøp, og heller betale litt mer for en bil i god stand enn et reparasjonsobjekt.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger