0

Problemer med bremser/bremseskift, mulig farlig

spurt 2019-11-04 14:05:18 +0100

anonym bruker

Anonym

Jeg har et litt kjedelig bremseproblem på en Avensis T25 2005 modell jeg ville bli veldig glad for svar på. I forbindelse med EU kontroll skiftet jeg først bremseskiver og klosser på alle hjul, samt nye Kalipere bak. Bilen ble godkjent, men på vei hjem merket jeg en ubehagelig høy lyd og vibrerende motstand i bremsepedalen. Det skjer bare av og til, men jeg får følelsen av at det er en alvorlig feil.

Jeg tenker på to ting. Kan det ha noe med hullene på skivene bak og de har med håndbrekket å gjøre. Mener jeg traff riktig da håndbrekket virker.

Skivene og sensor på klossene foran. Jeg var svært bevisst på at det er forskjell på foran og bak, men kan høyre og venstre ha noe å si. Kan jeg ha plassert dette feil? Alt ser greit ut og jeg var godt fornøyd med jobben. Bremsene virker godt, bortsett fra når denne motstanden i pedalen og den noe skjærende lyden.

Det kostet likevel 10.000 å få bilen godkjent, så jeg håper og tror dette er en bagatell å fikse, og jeg har valgt å la bilen stå inntil jeg vet mer.

Håper noen kan gi meg et svar på dette

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2019-11-11 10:39:12 +0100

Nå har jeg gått over alt på nytt og så vidt jeg kan forstå er det slik det skal være. Brukte også en instruksjonsvideo fra Bildeler for sikkerhetsskyld.

Lyden er der dessverre enda. Det høres ut som om det kommer fra høyre side foran og skal jeg finne en slags sammenligning er lyden litt lik som når man feilaktig holder på å sette bilen i revers, bare at dette er bremsene. En ganske ubehagelig lyd med andre ord.

Kaliperne foran er ikke byttet da disse så ok ut, men man vet jo aldri. Jeg reagerer også litt på noe som ser ut som oljesøl, men kan også være dekking/beskyttelsesbelegg, og det er likt på begge sider. Disse koblingene går ned til kaliperne og ligger i øvre del av hjulrommet. Ser ut som det er sprayet på et sort belegg da det også er stivt.

Det eneste jeg kan tenke på utover dette er om lyden kan ha noe med ABS systemet å gjøre, men dette er noe jeg overhodet ikke har greie på. Det er jo noe kontakter og slikt som går til bremsene.

Noen ide? Eller er det bare å levere den på verksted igjen? Det er jo litt kjedelig da dette i utgangspunktet var en rimelig enkel jobb.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar