0

Dine tanker om denne saken.

spurt 2019-10-25 09:01:16 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Skriver spm på vegne av min far. Han har en 2011 amarok. For en tid tilbake stoppet bilen og ble hentet av bergningsbil og kjørt til Dahles Auto, altså VW verksted. Her ble det konstatert at multiremmen hadde røket og viklet seg inn i regremma som igjen hadde røket. Bilen gikk på tomgang da den stoppet. Den hadde også vært på service ca 2 mnd tidligere, Dahles sa de hadde satt på ny regrem og målte at det ikke var komp i motoren. De sendte da et skriftlig tilbud på rep. Det innebar bytte av komplett topp da denne var rast. Totalt ca 73000,- Jeg synes det var merkelig at hele toppen skulle rase når motoren gikk på tomgang og tok derfor kontakt med et annet verksted. De var enige i det og vi hentet derfor ut bilen fra Dahles og fikk det andre verkstedet til å se på saken. Det viste seg at toppen var helt strøken. Det eneste som egentlig måtte gjøres var å sette på nye remmer og starte den. Selvfølgelig ble det en del jobb med å plukke fra hverandre alt dette som igjen ble kostbart men i utgangspunktet helt unødvendig om merkeverkstedet hadde gjort jobben sin. Skjønner at det andre verkstedet kanskje ikke burde stolt på det skriftlige tilbudet fra Dahles men synes man forsatt skal kunne gjøre det. Alt er dokumentert med bilder osv. Årsaken til at multiremmen røk var et løpehjul som var ødelagt. Dette burde vel også vært byttet på service?! Det lagde jo tross alt lyd allerede da. Det vi mener er jo selvfølgelig at Dahles burde ta en del av denne kostnaden. Hvem kan man evt ta kontakt med for hjelp i en sånn sak?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2019-10-28 12:22:02 +0100

Hmmm ... Kjedelig sak. Men godt at dere finner ut av det - tross alt. Og at dere sparer en del penger. Her virker det som om merkeverkstedet har vært litt for kjappe i vendingen og stilt en helt feil diagnose. Jeg synes / forventer at de burde tatt dette litt mer alvorlig. Men som jeg har sagt mange ganger før; VW gir ikke noe ved dørene. Litt ydmykhet hadde ikke skadet i denne saken ...

Om det er slik at de direkte, eller indirekte, er årsak i reim-havariet så mener jeg de burde ta ansvar og være behjelpelige her. Problemet er nok at dere må "bevise" dette. Det er ofte ikke så lett. ' Om du / din far er medlem av NAF eller KNA, så kunne nok en uttalelse fra en jurist der veid tungt.

En fattig trøst: dere er ikke de eneste som opplever slike ting. Det er ganske vanlig uansett bilmerke. Det virker som ting skal gå så fort at men ikke har tid til å gi en korrekt og gjennomarbeidet diagnose. I tillegg så vil man helst bare bytte komplette komponenter.

Om det defekt løpehjulet burde vært oppdaget, kommer litt an på om det var stor - eller liten service som ble utført. Om ulyden var der, så burde den i alle fall blitt fanget opp ved en stor service, mener jeg.

Vil berømme dere for å ta tak selv og for å fikse opp i dette. Lykke til med å få bilen sammen igjen!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger