Hva er en vesentlig mangel ved nybilkjøp?

spurt 2019-10-21 09:08:48 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei!

Er eier av en ett år gammel e-Golf som fra dag én har hatt en irriterende feil. På disse bilene skal man kunne tine frontruta (varmetråder) og bakruta samtidig, fjernstyrt fra den tilhørende appen. Problemet hos meg er at det kun er bakruta som varmes opp, ikke frontruta. Frontrutevarmen fungerer riktignok når jeg aktiverer den manuelt inni bilen, så her er det noe software/logikk som snubler. Møller kan bekrefte at det er en feil her, men de finner ikke noe løsning på problemet, selv etter kontakt med teknisk avdeling og til og med fabrikken. Jeg har hatt bilen inne hos Møller i forsøk på å rette feilen 5-6 ganger nå, og begynner å bli lei. Derfor gå tankene mine over på heving av kjøp/omlevering som er en rett man har hvis det er snakk om en vesentlig mangel.

Spørsmålet mitt er da, hvor går grensa for hva som er en vesentlig mangel, og vil du si at min bil har en vesentlig mangel?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett