0

Rettigheter av ny bilkjøp

spurt 2019-09-27 11:06:40 +0100

anonym bruker

Anonym

Heisann! Jeg håper virkelig at jeg kan få ett svar,
Jeg kjøpte ny bil i februar som jeg er misfornøyd med, den lager ulyder i dashbordet som ikke verksted finner ut av hvor den ligger, nå har bilen vært inne 5 ganger på 8 mnd. Jeg fikk tilbud på ny bil men ett mellomlegg på 100 000 kr og det er litt mye. Hvilken rettigheter har jeg hvis jeg ønsker å bytte bil eller å klage på den bilen jeg har??

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2019-09-30 10:45:29 +0100

Heisann. Leit å høre at du ikke er fornøyd med bilen. Det er vanskelig for meg å si noe konkret om en lyd jeg ikke har hørt. Ulyder kan være skikkelig vrient å finne ut av. Men det skal ikke være slik, så det har du krav på å få reparert - på garantien.

På den annen side - feilen er ikke av en slik karakter at du kan heve kjøpet, slik jeg ser det. Men som jeg har sagt tidligere - jeg er ingen jurist, men en bilmekaniker. Det spørs bare om verkstedet tar dette alvorlig nok, når de ikke har funnet ut av dette enda. Jeg vet jo ikke hva som er gjort og ikke gjort...

Når det gjelder å bytte bil, så har ingen spesielle rettigheter. Men jeg vil tro at Toyota ønsker å ta vare på deg som kunde og vil gi deg et godt tilbud.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar