Gjentatte girkasse problemer med Power Shift
Hei Benny.
Dette er saken. Kjøpte ny Galaxy i 2012 Ålesund Fikk problemer med girkassen alle rede før 50k, den begynte å gire ukontrollert . Forhandler skiftet da girolje og kjørte ny innlæring på kassen og selv om den ikke var kommet til service intervall måtte vi betale for dette. Etter 4,5 år så røk den helt på ca 98k. Denne gangen fikk vi fortalt at dem satte inn ny kasse og alt var greit. Så skjer det igjen, 2,5 år senere etter nye 47k så ryker den igjen. Bilen er nå 7 år og girkassen som ble satt inn er 2,5 år. Denne gangen sier Ford at girkassen må skiftes. Dette skjedde på tur i Oslo området forhandleren som nå fikk den tauet inn til seg er i Oslo sier at dette må vi betale selv. Har funnet en Høyeste retts dom som etter mitt syn støtter min sak. Det kan da ikke være sånn at kunder som har fulgt alle servicer, fått nye vesentlige komponenter skiftet på garanti ikke har rett til å kreve reklamasjon på arbeide og deler som ikke holder mål selv om bilen har bikket 5 år. Et søk på nettet viser at Ford har hatt mye problemer med desse Power Shift girkassene.