0

Gjentatte girkasse problemer med Power Shift

spurt 2019-09-03 06:28:46 +0100

Hei Benny.

Dette er saken. Kjøpte ny Galaxy i 2012 Ålesund Fikk problemer med girkassen alle rede før 50k, den begynte å gire ukontrollert . Forhandler skiftet da girolje og kjørte ny innlæring på kassen og selv om den ikke var kommet til service intervall måtte vi betale for dette. Etter 4,5 år så røk den helt på ca 98k. Denne gangen fikk vi fortalt at dem satte inn ny kasse og alt var greit. Så skjer det igjen, 2,5 år senere etter nye 47k så ryker den igjen. Bilen er nå 7 år og girkassen som ble satt inn er 2,5 år. Denne gangen sier Ford at girkassen må skiftes. Dette skjedde på tur i Oslo området forhandleren som nå fikk den tauet inn til seg er i Oslo sier at dette må vi betale selv. Har funnet en Høyeste retts dom som etter mitt syn støtter min sak. Det kan da ikke være sånn at kunder som har fulgt alle servicer, fått nye vesentlige komponenter skiftet på garanti ikke har rett til å kreve reklamasjon på arbeide og deler som ikke holder mål selv om bilen har bikket 5 år. Et søk på nettet viser at Ford har hatt mye problemer med desse Power Shift girkassene.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2019-09-04 10:19:55 +0100

Heisann! Huff - dette er en kjedelig sak. Ja - det her vørt en del krøll med disse girkassene, men jeg har ikke hørt om noen som har hatt så store problemer som deg.

Jeg skjønner at dette fort kan bli veldig dyrt og at det er irriterende med en slik feil men nesten ikke blir kvitt. Det skaper mye frustrasjon for deg som bileier.

Men om man legger følesene helt til side og ser på iskalde fakta - så har nok Ford kanskje rett her. Det behøver slett ikke at de MÅ stå på retten sin ...

Det er nemlig slik at deler / komponenter som skiftes i garantitiden ikke automatisk få 5 år med nye garanti. De følger bilens øvrige garanti. Det er også noe som heter delegaranti. Den er vanligvis på to år.

Slik jeg forstår deg, er tidsfristen på både garanti og delegaranti utløpt. Slik sett har nok Ford rett. Men når det er sagt så synes jeg faktisk at de her burde legge juss-prinsippene til side, se på saken og alle problemene du har hatt med dette underveis i en helhet. Og derigjennom kunne gi deg et tilbud som både du og de kan leve med. Det finne som regel gode løsninger - om man vil. Ford selger ikke så mye biler om dagen, så de burde absolutt legge seg litt i selen for å ta vare på de kundene de her.

Juss er ikke min sterkeste side, så det kan også være smart å få enten forbrukerrådet, eller en jurist fra NAF eller KNA på banen her, for å se på dette for deg.

Ønsker deg lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Kommentarer

Hei, Hva med min reklamasjonsrett ? Den er uansett ment å vare lenger en 2år.

F-Bakke gravatarbildeF-Bakke ( 2019-09-04 10:58:51 +0100 )rediger

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar