0

Følgeskade på BMW verksted feil tennplugger

spurt 2019-08-27 09:48:02 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei, hadde bilen på service på merkeverksted romjulen 2018. De klarte å sette inn feil tennplugger og bilen bråkte veldig og gikk dårlig. Bilen ble kjørt fra Tønsberg til Stavern og tilbake etter råd fra Billia i Tønsberg. De oppdaget at de hadde satt inn feil tennplugger og byttet disse. Vi skulle dagen etter ta Superspeed til Danmark og kjøre til Frankfurt. Straks ferjen hadde lagt til kai , startet problemene med bilen. Den ville ikke over 80 og lyste for motorfeil. Vi ringte til Bilia igjen, men de sa det var helt greit å kjøre til Frankfurt. Det ble en lang tur. BMW i Frankfurt var hjelpsomme og undersøkte bilen. De trodde ikke at vi hadde brukt et merkeverksted og vi måtte sende kopi av fakturaen. Det viste seg at de gale tennpluggene hadde ødelagt en del til 4.sylinder. De byttet denne og håpet at det ikke ville oppstå flere følgeskader. Bilen begynte nå å bruke mye mer bensin og olje- vi måtte fylle på olje hver2-3 uke. Etter service i juli ble den enda verre og vi reklamerte igjen. Nå har vi hatt bilen stående på verksted i ca. 4 uker uten de har undersøkte nøye og funnet feilen.. De påstår at de ikke finner ut av det, men bilen har lyst for motorfeil siden den fatale service med feil tennplugger. Det er ikke rapportert om tilsvarende skade i BMWs norske registre. De antyder at de må sjekke avgassen og sjekke med svenske kollegaer. De antyder også at motoren kanskje må skiftes. Vi tror det er en følgeskade, men verkstedet vil jo helst ikke at det skal være det.... Hva tror du har skjedd med motoren? Mvh Anne Lene Strømmen

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2019-08-28 10:38:01 +0100

Huff og huff ... Dette er en lei sak.

Det er vanskelig for meg å avgjøre om dette kan være følgeskader av service du hadde i romjulen, men slik du framstiller det, kan det høres slik ut.

Men det er også slik at disse motorene ikke er helt feilfrie, selv uten "tennplugg-tabber". Er du medlem i for eksempel NAF eller KNA så kan det være smart å få juridisk hjelp derfra. Sørg uansett for å ha ell kommunikasjon med verkstedet skriftlig.

Jeg synes også at det er dårlig av verkstedet å ikke ta dette på alvor og å finne ut hva feilen er og hva som har forårsaket den. Det må du forlange. Fire uker uten å finne feilen, som de kanskje selv har forårsaket, er for mye.

Må bare få ønske deg lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar