0

Skal klosser og skiver bare holde 2 1/2 år og 48 000 km?

spurt 2019-07-31 10:44:23 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny. Kjøpte splitter ny Fiesta Titanium PowerShift 2017 mod. for 2 1/2 år siden. Nå var bremser forran utslitt og begynt å henge litt på den ene siden. Siden dette er automat har jeg vært bevisst på måten jeg bruker bremsepedal. Bremser hardere og kortere, samt bruker sport utfor lengre bakker, og girer manuelt til et lavere gear om bakkene er bratte og lengre. Alltid med tanke på varighet av bremser. Likevel holdt de ikke lenger en 48 000 km. I tillegg skjer dette rett før jeg skal bytte den ut i ny modell ( 15 sep.) 2020 mod. St Line. Bilen har fått usedvanlig godt stell og er sjelden se skitten med møkkete felger. Jeg kan aldri huske at jeg har fått problemer med bremser så tidlig noen gang. 75—90 000 km. har vært vanlig på klosser før. Den siste firmabilen min fikk det samme problemet med at den ene siden begynte å henge på skiva. Men det var etter 7 år og 75 000km. Med riksekjøring og noen lengre turer inn i mellom. Har foreløpig ikke godtatt regningen på 4500 kr +. Hva bør jeg godta eller kunne forvente her Benny?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2019-08-02 11:08:42 +0100

Ja, dessverre - så er ikke dette uvanlig.

Om den henger i en kalipter, så er nok kalipteren garanti, om de velger å skifte den. Men neppe skiver og klosser. Prisen du har fått oppgitt på 4500 kroner er heller ikke ille.

Dette er det flere produsenter - og kunder - som sliter med om dagen. Det virker rett og slett som om bremsene ikke holder like godt som tidligere. Det skiftes bremser over en lav sko, uten at jeg helt forstår hvorfor. Og regninga havner i fanget på bileier...

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar