Skal man akseptere rustne bremseskiver på ny bil?

spurt 2019-05-26 16:23:56 +0100

anonym bruker

Anonym

Du kjøper en ny Jaguar til 850.000. Når du får den utlevert i butikken så ser du at bremseskivene er fulle av rustflekker. Så ser du deg rundt på de andre bilene i lokalet, og alle har det samme problemet. Demobiler, som er i daglig drift, har tydelige spor etter rust. Det er blitt groper, det lar seg ikke enkelt slipe vekk. Så drar du ut til et industriområde i Røyken hvor det står rundt 100 nye Jaguarer til klargjøring. Samtlige ser ut til å ha rustne skiver. (Dette er i Mai.)

Har lenge vurdert å kjøpe en ny iPace, men nå har jeg mistet lysten. Min 7 år gamle bil har penere skiver enn disse. Var ikke like forsiktig med mine forrige biler. De ble stående i garasjen med våte bremseskiver etter vask, og skivene rustet. Nå kjører jeg en liten tur etter vask, og bremser hardt for å tørke skivene. Da holder de seg, selv om bilen ikke brukes på en uke eller to.

Er tydeligvis ikke så mange nybilkunder som bryr seg om at det er rust på skivene? Er jeg for kravstor, eller kan man forlange at bilen ikke forringes i transport fra fabrikken?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett