0

Audi A 3 hybrid

spurt 2019-05-02 05:36:41 +0100

anonym bruker

Anonym

Min kone har leaset en Audi A3 og blir tvunget av Møller til å skifte olje bremsevæske pluss mye annet som driver kostnaden i været. Bilen er vel 2 år gammel, gått 6000 og så godt som bare på el motor .

Møller hevder at oljen må skiftes så ofte.

Selv har jeg en BMW X 5 hybrid som har passert 21000 som ikke enda krever service og den har stort sett kun gått med bensinmotoren.

Jeg har sjekket at tilsvarende biler ikke krever det Møller krever for sine biler.

De jeg har diskutert dette med hevder at ingen nye motorer med den oljen som er tilgjengelig har behov for to oljeskift etter kun 6000 km. Et annet perspektiv er dette et miljømessig helt borte i veggene. Min tro er at dette kun er en metode for inntekter basert på feilaktig behov.

Har dere synspunkter?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2019-05-10 10:48:27 +0100

Grunnen er vel garantien + Servicehefte. Mener det står i garantivilkårene at bilen skal innom godkjent verksted hvert år for kontroll, for at garantien skal gjelde. Dette pga. at eventuelle feil ikke skal aksellere. Oljen burde holde i vel 20.000 km, men med mye kortkjøring etc. blir km "spist" opp. + bakbremser ruster p.g.a. lite bruk ved el-kjøring. Hva står på kjørekomputeren om når du må skifte / service? Ved Leasing er jeg sikker på at dette er fremhevet i kontrakten, pga videresalg etter at perioden er borte.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar