Ionic uten varmepumpe, oppgitt MED varmepumpe i Finn-annonse. Forhandler.

spurt 2019-04-23 18:18:54 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny. Tidligere i år kjøpte jeg meg en Hyundai Ioniq EV hos en merkeforhandler ved Ski.

Oppdaget senere at den IKKE har varmepumpe selv om det stod i finn-annonsen at dette skulle den ha.

Mye Mail frem og tilbake. De sier først at de skal gi meg en 2017 versjon som har gått noen km mer enn den 2018 versjonen jeg kjøpte, men at den jeg bytter til skal ha varmepumpe og angivelig bedre utstyr (skinnseter osv). Jeg akseptere dette. Forhåpningene er store.

Det går mye tid, maaaange Mail og de skylder på en forhandler de ikke får tak i og som ikke er til å stole på. Tilbudet om bilen med varmepumpe blir da «borte».

Nå virker det ut som at de er villig til å ta inn bilen og gi tilbake kjøpssum men krever da betaling for antall kjørte km. Kjøpet var i sept 2018.

spm: har jeg krav på å få det produktet jeg har kjøpt når det er gjennom forhandler? Altså en ionic MED varmepumpe. At de krever betaling for ant km etter å ha vært så uproffe syns jeg er på grensen til frekkhet. Jeg kontra med å liste opp at jeg også har økonomiske krav dersom de tar inn bilen og skal ha per km (husker ikke hva dette heter men det er også en betydelig sum).

Vurderer forliksråd og/el Forbrukerrådet. Tanker/tips settes pris på! :)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett