Jeg har en forsikringssak hos Gjensidige som ikke har gått til rette

spurt 2019-01-20 15:20:22 +0100

anonym bruker

Anonym

Jeg har en forsikringssak hos Gjensidige som ikke har gått til rette. Jeg har en BMW 5-serie 2012 modell. Den 25.11.2018 vil ikke bilen starte. Jeg går til bagasjerommet for å ta ut skolesekken min, da ser jeg at det er vått og fuktig i bagasjerommet. Jeg ringte Gjensidige og sa ut av frustrasjon og stress at dette kan være vannlekkasje, men dette var bare spekulasjon fra min side.

Da jeg ringte og innmeldte skaden fikk jeg avslag av saksbehandleren noen dager senere, uten at verksted hadde ennå fått sett på den.

Dette var det hun mente uten at verkstedet hadde fått sett på skaden.

" Du opplyser at skaden skyldes vann i bilen. Det er ikke tegn til ytre skade, og du mener at regnvær er en mulig årsak til at vannet (ca 4 liter) er kommet inn i bilen. I forsikringsvilkårene fremgår det at følgende skader dekkes: "Skade på kjøretøyet som følge av plutselig ytre påvirkning" Følgende skader dekkes ikke: "Slitasje og skader som utvikles gradvis"

Ut fra de opplysningene vi har om skaden, er den ikke dekket av forsikringen og erstatning kan derfor ikke utbetales. "

Jeg skjønte ikke hvorfor jeg fikk avlslag av henne så fort uten at vi hadde kommet til noe dialog sammen, eller at verkstedet hadde kommet med noen kommentarer eller beslutninger. Men det jeg visste var at jeg hadde tegnet forsikringsavtale med Gjensidige for (Bil Pluss) som vil si den høyeste forsikringen du kan få av et forsikringsselskap, det vil dekke alt av bilen så lenge det er innenfor vilkårene og vilkårene for at bilen skal bli dekket av Bil Pluss må bilen være mindre enn 8 år og har kjørt mindre enn 200 000 kilometer. Bilen VH 42915 er innenfor vilkårene siden den ble registrert år: 2012 og har bare kjørt 92 tusen. Dette står videre på kontrakten.

• Maskinskade - Plutselig og uforutsette skader på bilens motor, batteri, girkasse, mellomaksel, differensiere og elektronikk til disse på biler som ikke er eldre enn 8 år regnet fra første gangs registreringsdato og som har kjørt mindre enn 200 000 kilometer skal bli dekket.

Videre ringte jeg falken og sendte bilen til BMW Sulland i Moss. Men de hadde dessverre ikke så mye tid til å se på bilen PGA full uke plan. Fra da jeg leverte bilen hos BMW 25.11.2018 til 16.01.2018 til dem hadde fått sett på bilen og tatt alt av diagnose hadde dem ikke kommet til noe forklaring på hvordan det har oppstått vannlekkasje.

Gjennom all den tiden den var hos verkstedet var det veldig vanskelig for meg å komme til dialog med saksbehandleren min siden hun ikke svarer telefonen. Den eneste måte jeg kunne komme i kontakt med henne var hvis hun skulle ringe meg.

Fra den tiden jeg hadde levert bilen hadde gjensidige ikke engang tatt kontakt med verkstedet, det var som at dem hadde bare ignorert saken, og det vet jeg for en grunn, siden dem hadde ferdigbehandlet saken fra den dagen jeg hadde ... (more)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett