Hva gjør jeg?Hvilke rettigheter har jeg?

spurt 2019-01-14 14:43:01 +0100

anonym bruker

Anonym

AUDI A4 AVANT B8 1.8TFSI 2009:

• 30/3-17 Kjøpt • 4/4-17 Rapporterte lukt i kupe • 7/4-17 Konklusjon fra bilforhandler om at ny motor måtte til.3 uker ville dette ta. • 12/6-17 Jeg fikk igjen bilen (10 uker etter at jeg leverte den) • Juni 2017 Service utført hos bilforhandler bilen ble kjøpt 134 543km • Juni 2017 Service utført hos bilforhandler bilen ble kjøpt 134 897km • --------- Service/oljeskift utført hos bilforhandler bilen ble kjøpt 136 000km • 20/11-17 Service utført hos bilforhandler bilen ble kjøpt 141 155km • April-18 Melder fra om lekasje i front på motor • April-18 Pakkning ble byttet • April-18 Melder fra om at det fremdeles er lekasje i front på motor • April-18 Alle pakkninger blir nå byttet. • 5/7-18 Orginal service hos Ringen Bilverksted ca 150 000km • 12/1-19 Rapporterte lukt i kupe (IGJEN)

              Bilen ble kjøpt 30/3. Etter noen dager oppadaget jeg lukt (olje/bensin/eksos) i kupe samt at det kom «damp»/»røyk» mellom torpoedoveggen og motoren. Da da beskjed om å komme med bilen snaret. Bilen ble levert og etter et par dager ble konklusjonen fra de,ny motor hvor de stod for alle kostnader.Bilen ville da bli sendt til Polen, til et seriøst firma som de hadde brukt før til slike jobber ble jeg opplyst om. Overhaling i Polen i regi av bilforhandleren ville ta 3 uker, i ettertid justert til 4 uker, fikk jeg beskjed om. Jeg fikk også beskjed fra bilforhandler : «den nye motoren har modifiserte/forsterkede stempler,råder,lager osv..slik at dette aldri vil skje igjen» og «da får du i praksis en motor med 0 kjørte km( veldig bra)» samt «...beklagelig at slik skjer,men alt i alt så kommer du veldig bra ut av dette og vil aldri få slike problemer igjen»
             Jeg fikk igjen bilen etter 10 uker etter VELDIG mye mail frem og tilbake med den ene unnskyldningen etter den andre. Som «plaster på såret» pga at det tok lengre tid enn beregnet, ønsket de å gi meg en service gratis når det ble behov for dette. Takket ja til dette og reiste fra bilforhandler glad for ENDELIG ha fått bilen jeg hadde betalt 190 000kr for, og at ALT var i skjønneste orden.
         Etter å ha fått igjen bilen, fikk jeg beskjed om at olje måtte sjekkes og byttes hyppig den første perioden til motoren hadde satt seg. Jeg ble opplyst om km-stad hvor jeg måtte komme tilbake til de så ville de skifte olje. Dette ble gjort,fulgt opp og utført av de. Alt virker bare helt topp! Bortsett fra at jeg i april 2018, oppdager en lekasje i front av motor(usikker på hva det heter). Dette gav jeg de beskjed om og fikk beskjed om å komme med bilen igjen. De byttet en pakkning. Det gikk to uker, så merket jeg at det fremdeles var lekasje på samme området. Inn igjen med bilen, og de skiftet nå alle pakknigene. Etter dette var alt bra. 
              Men....igjen. Lørdag 12/1-2019 ...
(more)
rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett