0

Service praksis i bransjen

spurt 2019-01-11 11:25:17 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Benny

Jeg har et firma og 3 leasingbiler.

Det jeg reagerer på er at jeg itillegg til hovedservicene også blir innkalt til en årlig service. Denne servicen koster i størrelsesorden kr 8.000,- . Vi er kjent med at det normalt brukes 1 time på denne servicen.

Forhandler påberoper seg at det er krav fra "Volvo" i dette tilfellet det samme gjelder for "Ford". Vi oppfatter disse servicene som helt meningsløse og kostbare, og at det kun er en metode for melking av kundene.

Spørsmålet til deg: Er det importøren i Norge som stiller dette kravet? Eller er det fabrikken?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2019-01-11 11:39:17 +0200

Det er riktig at bilene skal ha service en gang i året. Det er et krav fra fabrikken for at garantien skal gjelde. Men det er jo så klart helt frivillig å følge dette.

Servicene kan også tas på et ikke merkeverksted, forutsatt at de riktige tingene blir kontrollert / skiftet. Så det kan være lurt å sjekke prisene.

På Volvo skal det være annenhver stor og liten service. En liten service, som stort sett er oljeskift + en kontroll kan vel ikke koste 8000 kroner. Hva koster en hovedservice da???

Men det er nok også slik at det er servicemarkedet en forhandler tjener pengene på. Bilsalg genererer fint lite - om noe i det hele tatt, på bunnlinja. Så de vet nok å ta seg betalt ...

Med tre biler så blir jo dette en betydelig utgift. Neste gang du skal elase biler, så sjekk også servicepriser. Det kan nok være noen forskjeller her. Evt. få en serviceavtale innbakt i leasingen, så blir du ikke flådd i etterkant ...

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar