0

Havari på dieselpumpe

spurt 2018-11-14 18:14:48 +0100

Hei

Har en 2012 modell BMW 525 DA. I fjor hadde jeg kjempekostnad da dieselpumpa røk. Kjørte på motorvei, og helt plutselig kom det opp feilmelding "Drivetrain". Etter kort tid døde hele bilen ! Fikk fraktet den til nærmest BMW verksted, og der ble det konstatert havari på dieselpumpa som resulterte i spon i tanken osv. Bilen hadde gått rundt 90000 km, og garantien hadde gått ut ca. 6 måneder før dette skjedde. Regningen ble på rundt 80.000,- kr, noe som jeg måtte dekke selv. Understreker at bilen er en importbil som jeg kjøpte hos norsk forhandler i 2012. Alt av servicer fulgt til punkt og prikke på merkeverksted. Jeg mener en såpass ny, og dyr bil bør ha på plass en slags varsling etc. når dieselpumpa er i ferd med å ta kvelden. I tillegg mener jeg så lenge alt av servicer er ivaretatt så bør BMW verksted som har stått for servicer sjekke denne pumpa ifm service for å avdekke evt. svakheter. Ønsker å høre om du har vært bort i noen lignende. All tips mottas med takk.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2018-11-16 11:16:40 +0100

Ai, ai ... både kjedelig og ikke minst dyrt dette. For å svare direkte på spørsmålet ditt: Ja - dette har jeg hørt om tidligere. Ikke noen direkte uvanlig feil dette disse bilene. Det skjer fra tid til annen. Dessverre.

Skjønner godt at du reagerer på dette når biler ar akkurat over på garanti-tiden og bilen har fulgt servicer og i tillegg ikke har gått skremmende langt. Men her har BMW jussen på sin side. Jus er kaldt og følelsesløs og slik sett har du ikke krav på noen verdens ting - for å være ubehagelig ærlig. Slik er det bare.

Så er det jo opp til hver enkelt forhandler å utvise skjønn, tenke kundelojalitet og igjensalg - og det å gi kunden et godt tilbud, eller i alle fall et tilbud så man føler seg sett, forstått og i varetatt. Problemet i dagens kyniske samfunn, er at det tjener man ikke noe penger på.

Dessuten må man på et aller annet tidspunkt sette ned foten. Vi i Norge er de eneste i hele verden, så vidt jeg vet, som har 5 års garanti. Derfor føler nok både fabrikk og forhandler at stikken allerede er strukket langt. Derfor skal det nok godt gjøres å hente ut noe etter det.

Kanskje ikke akkurat det svaret du ville ha, men jeg tror at det er virkeligheten. Må jo bare ønske deg lykke til med bilen videre!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger