0

Bruktbil garanti

spurt 2018-10-16 12:48:19 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Jeg kjøpte en brukt Transporter 2013 mod hos Møllerbil, grunnen til at jeg kjøpte bil hos Møller er jo deres garantier , at de har sjekket bilen grundig før den leveres ut til kunden. Etter å ha kjørt bilen en mnd la jeg merke til at bilen brukte en del kjølevæske. Kjørte da bilen inn på Sjekk hos Møllerbil, fikk da etterhvert beskjed om at toppen hadde en sprekk. Møllerbil byttet da toppen, etter det trodde jeg at jeg skulle få et problemfritt bilhold. Men så en kald morgen skulle jeg starte Webasto, den hadde jeg ikke prøvd siden bilen ble kjøpt i mai. Men Weibasto virket ikke, kjørte da innom Møllerbil, etter som jeg trodde det var noe med innstillinger. Men de fant ut etter en sjekk at det var en større feil, fikk anbefalt å bytte styringsenhet og vifte. Da hadde jeg kjørt over kilometer på bruktbil garanti, men ikke tiden. Spurte om Wegbasto var sjekket før overlevering av bil, en feil jeg ikke var opplyst om. Spurte også om det var noe de kunne dele kostnaden på en måte da det ikke er sikkert på om den virket eller ikke virket før bilen ble overlevert. Men fikk her blankt avslag. Jeg har jo kjøps loven, lurer derfor på hvordan det vil stille seg om jeg ønsker nå å heve kjøpet av denne bilen.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2018-10-17 10:57:42 +0200

Hei. Kjedlig sak dette og en typisk kilde til endeløse diskusjoner. Kanskje for det at det ikke finnes noe fasitsvar...

Har du noen tilstandsrapport som dier noe om dette? Det kan i så fall være et trumfkort for deg. Sjekket du at Webastoen virket når eller før du kjøpe bilen? Det er alltid smart å sjekke alle funksjoner før kjøp. Det er jo slik at man ikke bare har rettigheter i forbindelse med et bilkjøp, men også plikter. Herunder en undersøkelsesplikt.

Slik det står nå så blir det jo påstand mot påstand. Da kommer men ingen vei. Når du så har kjørt over på kilometerne på garantien, så har jo Møller egentlig rett, rent juridisk sett. Da legger men til side både fornuft og følelser. Det er ikke alltid smart med tanke på fornøyde kunder osv. Det er ikke alltid Møller like flinke på. Det er dessverre min erfaring. Har burde de komme på banen og hjelpe deg litt på vei ...

Man burde absolutt komme til en løsing / deling her som begge parter kan leve med, er min mening. I form av en deling, kompensasjon, eller noe.

Du lurer på om det er grunnlag for heving av kjøpet. Til det vil jeg vel si nei. Det skal som regel veldig, veldig mye til. Man kan liksom ikke bare heve kjøpet for at bilen går i stykker. Så enkelt verken er, eller skal det være, med en 5 år gammel bruktbil.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar