0

Kvalitet bremseskiver på nyere biler

spurt 2018-09-16 17:54:33 +0200

anonym bruker

Anonym

I sommer byttet vi ut en 11 år gammel tysker med en japse som både lader og går på bensin. Imidlertid lurer jeg på en ting: Vi ble oppfordret til å trø godt på bremsepedalen en gang i nedoverbakke like etter start. Ja dette for å fjerne overlaterust. Synes dette virker noe spesielt da den vi kvittet oss med hadde 145.000 på telleren og hadde skiftet skiver kun en gang. Er kvaliteten på skivene nå kommet ned på et sånt minimum vi må forvente hyppigere bytte? Kan og legge til at min bror har og samme bilmerke som nå er gått 19000 og der må skivene byttes.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2018-09-17 11:01:42 +0200

Jepp - kvaliteten på bremseskivene er helt på minimums-nivå - eller litt under for norske forhold.

Men verden er som kjent litt mer enn Norge. De færreste kjører rundt i snø-slaps og salt halve året. Denne problemstillingen er særnorsk og vi verdens sammenheng er vi et micro-marked. De bilen som selges her til lands av ett merke produseres før lunsj på en dag.

Derfor virker det som de ikke bryr seg. Det er antakelig billigere å bytte ut skivene i Sør-Norge (hvor det saltes) enn å sette på skiver med bedre stålkvalitet,m som koster mer på alle produserte biler.

Ta bremse-service og ta noen kraftige nedbremsinger innimellom. Så varer skivene kanskje litt lengre ...

Legger ved en link som omhandler det samme: https://www.tv2.no/a/10048799/

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2018-09-16 17:54:33 +0200

Sett: 57 ganger

Sist oppdatert: Sep 17 '18