Krav mot verksted.

spurt 2018-09-11 14:32:20 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei, jeg har en litt spesiell sak som hendte i sommer. En pære i venstre (hovedlys), bi-xenon lys røk. Jeg fikk den byttet på et lokalt verksted. (MECA), Den røk også etter bare noen dager, og den ble byttet igjen, dette var i beg av juli. Det merkelige var at etter disse verkstedsbesøkene virket ikke fjernlys/nærlys mekanismen, noe jeg oppdaget etter hvert, da det var mange møtende som blinket med lysene pga at xenonlyset sto konstant på fjernlys! Jeg kontaktet verkstedet igjen og de foretok noen diagnoser, fant egentlig ikke ut noe annet enn at det måtte være «noe i lykten» og anbefalte meg å kontakte merkeverksted. Jeg fikke time hos BMW serviceverksted i Bergen, og etter feilsøking og demontering av støtfanger for å få ut lykten, ble det funnet en glassbit inne i xenonlyset, en knust pære som hadde satt seg fast og hindret et spjeld i fjernlys/nærlys mekanismen. Dette mener jeg må skyldes Meca-verkstedet, noe serviceverkstedet var enig i. Jeg har sendt krav til verkstedet nylig, og venter på svar. Bilen er en BMW X3, 2,0D 2005 mod med adaptive hovedlys. Hva tenker du om en slik sak?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett