Rettigheter garanti og verksted

spurt 2018-09-10 15:58:50 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny,

jeg har en golf stasjonsvogn, 1,4 tsi, 150 hk med sportsunderstell som fortsatt er dekket under nybilgarantien, 5 år/100 000km.

Har eid bilen siden februar. Oppdaget "klunkelyder" ved full ratt-utslag til høyre og venstre. I fart så hørte man ikke disse lydene, kun når bilen stod stille.

Leverte den til verksted. De ringte opp, sa de måtte ut med tannstangen, skifte noen bolter og en plate som skulle fikse feilen. Ikke så mye mer info enn det, greit nok, tenkte jeg. Oppdager nå at bilen er vesentlig høyere enn tidligere. Den har gått fra å ha en sporty lavprofil, til å nå bli en vanlig golf med "høyprofil". Ikke veldig pent.

Har bedt om å få tilsendt verksteds-dokumentasjonen på hva som er gjort med bilen, det var jo ikke slik vi kjøpte den. Klunkelyden er borte, men jeg misfornøyd med selve jobben som verkstedet har gjort.

Jeg lurer på, har vi krav på at bilen repareres i henhold til slik vi kjøpte den? Vi betalte jo mer for at den hadde sportsunderstell, det var jo også et salgspunkt Møller tok frem når vi gjorde handel med dem. Hvilke rettigheter har vi og hvordan bør vi gå frem videre?

På forhånd, tusen takk for svar!

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett