verksted / mobilitetsgaranti

spurt 2018-09-06 08:33:15 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny.

Rett før sommeren var jeg inne på et velkjent stort "merkeverksted" med min Touran, for en 180.000 Service, reg/tannreim og vannpumpe skifte samt full aircondition service.

Dagen etter at bilen var betalt og hentet ut oppstår det ulyder og varmegang i bremser, AC peser kun ut varmluft og forfjamset som vi ble valgte vi og kontakte den samme bedriften som har gitt papirer på at alt er fikset og alt ser bra ut.

De tar da inn bilen for en "ny" kontroll hvor de finner ut at bremser, skiver og calypter har blitt ødelagt av varmegangen som har blitt påført på 1dag og dette dekkes ikke av deres garanti ( selv om vi legger frem et papir som er signert dagen før fra deres ansatte osv). Det hele ender med at bilen blir stående 1uke ekstra på verkstedet og kun bremser blir utbedret på vår regning.

Når det kommer til AC, får vi beskjed om at vi må kjøpe ny kompressor da denne er blitt "defekt" også dette på 1dag etter utført service.

Er det slik at mobilitetsgaranti og at de store ikke tar ansvar for hva de har endret / utbedret? hvorfor er det slik at man skal betale det ekstra for en latterlig dårlig service?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett