Transporter tannreim

spurt 2018-08-29 07:38:21 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Vi er et entreprenør selskap i Hardanger som driver med mye inne husbygging, bedriftvedlikehold, både stort og smått. pr i dag har vi ca 25 kjøretøy fordelt på litt Toyota og 13 stk VW (allt fra Caddy til Pickuper. ) 11.02.2013 kjøpte vi en ny Pickup, denne har fulgt alle serviser på merkeverksted, siste 12.04.2018 ved km.stand 76410. I slutten av mai får vi opp et gult varsellys, bilen blir stanset, og vi får ikke start på den igjen. Etter inspeksjons fra verksted får vi beskjed om at det mangler tenner på tannreim, og at denne har hoppet over, og "selvfølgelig" ført til motor skade, uvisst hvor stor. Etter at verksted har demontert, finner de ut at toppen er ødelagt. Bilen blir reparert, og vi får regning på hele "kalaset". 47000.00 + mva. Med begrunnelse av at bilen var utenfor garantitiden (3.mnd) og at det var kommet skitt og møkk inn ved tannreim slik at tennene var slitt vekk. Jeg har tidligere fått vite at inspeksjon av tannreim er et punkt i service. Har du noe råd hva vi kan gjøre i dette tilfellet? MVH. Knut Zacariassen

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett