0

Audi a5 med motorhavari

spurt 2018-07-25 12:50:33 +0100

anonym bruker

Anonym

Heisann Benny, jeg har nå hatt en audi 5, 1.8 tfsi 2009 modell i ca 4 år.

I det siste har bilen virkelig skapt mye problemer, alt fra 4 stk hjullager, vannpumpe, dynamo, men så skjedde det store da registerkjede hoppet over, betalte 25 tusen for det, så gikk det noen måneder så var det etl. med en oljetapp som jeg betalte 17 tusen for og en liten tur innom et annet verksted hvor de ikke gjorde noe men skulle ha 9 tusen noe jeg nektet for, så gikk det 2 måneder så røk toppen og nye 36 tusen ble spyttet inn.. Nå 4 måneder etterpå så skjedde det virkelig store hvor stemple har gått ned og motoren er kaputt.

Mye info her men det jeg lurte på er om du noen gang har hørt om en lignende historie, ingen verksted vil ha skylden men i løpet av de 4 årene er det blitt brukt nærmere 120 tusen i represjoner, og som du ser store summer det siste halvåret, syns ikke du dette virker litt rart at motoren skal gå til HELVETE (unnskyld ordbruket men er lettere irritert og oppgitt) når jeg har lagt i så mye penger i den og jeg føler alt har vært bortkastet, syns du det er noen vits å prøve å ta noen på noe?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2018-07-30 12:58:51 +0100

Dette er kjente feil med 1,8 og 2.0 TFSI motorene, både høyt oljeforbruk og at kamkjedet kan hoppe over tenner pga feilkonstruert kamkjedestrammer. I USA har det vært et gruppesøksmål på kamkjedestrammeren, så eiere av A4 får delvis dekket denne skaden i USA:

se denne linken.https://topclassactions.com/la....

årsaken til registerkjedet hoppet over noen tenner er ikke lite olje, det er kamkjedestrammeren som henger, det har vært 4 forskjellige design på den. Min bil, en med 2.0 TFSI motor står på verksted nå med bøyde ventiler pga kamkjedet hoppet over flere tenner, selv med komplett servicehistorikk på merkeverksted

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2018-07-30 17:57:56 +0100

updated 2018-07-30 18:12:57 +0100

Jeg synes at det er tvilsomt at Benny anbefaler at bilen repareres og problemene selges fortere enn svint til neste mann. Det fra en som påstås å være bilekspert i Norge. En tidligere verksmester hos Porsche som anbefaler å svindle folk med bruktbil. Benny har et forklaringsproblem her. Ikke rart at folk ikke lenger kan stole på bilselgere og verksteder når tidligere verksmesteren fra noe eksklusivt som Porsche legger ut oppskriften for å lure bilkjøpere.. Jeg hadde en mandagsbil for noen år siden og NAF anbefalt at jeg reparert bilen og solgt den. Jeg vraket heller bilen for vrakpant. Det kom et ungt par med barn i barnevogn og de likte bilen men jeg måtte bare be dem å finne an annen bil og forklarte grunnen. De takket meg. Jeg kjørt bilen til skroten dagen etter. Jeg kunne ha solgt bilen for 60,000 og svindlet kjøperen i samme slengen.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar