0

dirrer i pedaler og litt i ratt

spurt 2018-05-23 10:23:17 +0200

anonym bruker

Anonym

hei du,,,har en 94 mod sonata gli, den har jeg skifta regreim på flere ganger og aldri hatt noe som helst problemer i ettertid, her for knapt ett halvt år siden skifta jeg ett sett med reimer igjen, dette for å være på sikre siden enda det ikke behøvs, bilen er pr i dag godt 301000, alt fungerer på den, men etter siste skift av regreim, fikk jeg en rar dirring i pedaler når jeg kjører,,også når jeg står stille med motoren igang, den går fint på tomgang, ingen ulyder å høre, jeg har som skrevet skiftet alle reimer på den, også balansereima, men denne gangen trur jeg att jeg ikke har fått alle hjulene i rett posisjon på sine punkter,,kan det være att balansereima, den vesle reima har hoppet over 1 hakk på målingen ? har ellers aldri hatt problemer med bytte av regreimer på biler å skifter på de aller fleste biler uten problemer,

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2018-05-23 10:32:39 +0200

Heisann!

Hyundai Sonata, du! Det har jeg hatt også. To stykker til og med, den gangen jeg jobbet med Hyundai. En 95 GL og en 97 GLI. Fine biler som jeg likte godt!

Ser at du har en GLI, Dvs 16-ventilers motor om jeg ikke husker feil?

Der var det ikke uvanlig at ventilene ble brent. Med en liten kompresjonslekkasje som følge. Kan det være det som har skjedd her? Det er i så fall en litt større jobb. Du finner ut av dette ved å ta en kompresjonstest.

Men du bør jo aller først sjekke timingen på register- og balaseakselreimene aller først. Det kan ligge noe der, som du selv er inne på.

Jeg ville også forsøkt å bytte tennplugger og plugg-kabler. Enkle ting som faktisk kan gjøre en forskjell.

Får bare ønske både deg og Sonataen lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar