0

B280E motor.

spurt 2018-04-18 08:24:50 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei. Jeg har en Volvo 760 GLE 1988 mod med B280E PRV motor. Jeg har fått slipt toppene og ventilene til den. Lurer litt på for mange sier at sylinderforinger kan ha sunket litt i disse motorene. Lurer på om du har et greit forslag til å måle om de har sunket eller ikke. Motor står i bilen å toppene er demontert.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2018-04-18 10:11:54 +0100

Heisann! 760 er grom bil!

I forhold til støpejernsklupen man finner i mange eldre Volvo så er jo PRV-motoren rimelig avansert. Og den har også fått ett delvis ufortjent dårlig rykte. Men min erfaring med motoren er at den er ganske god. 2,8-literen er også bedre enn de eldre 2,7-literne. På alle biler med løse sylinderforinger er det en fare for at disse kan sige noen. Dette måler man enklest med en rettholdt og søkeblad eller med ett micrometer. Når du først har topplokkene av ville jeg nok kanskje også skiftet shimsene under foringen – når man først er i gang. Du klerer å få løs foringene, sette på nye shims og sette dette sammen igjen uten å demontere noe mer. Men vær forsiktig og sett inn foringene med mye olje, slik at du ikke brekker noen stempelfjærer når du trer foringene av / på stemplene.

Ønsker deg lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar