0

740se b230f(s) 1988

spurt 2018-02-16 15:45:50 +0200

anonym bruker

Anonym

Maglet 740 i modell valg. Har en volvo 740se som jokser på grunn av dårlig gnist på plugg 3, har prøvd alt inkl. fordeler, rotor, fordelerlokk, plugger (ngk bp6es), pluggledninger, coil, lmm, lambdasonde, tenningsmodul, tomgangsregulator. uten hell jokser den forsatt like mye som før. Da lurer jeg på om du har noen bedre svar enn folk flest?

Mvh susanne

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2018-02-19 11:45:23 +0200

Da ville jeg sjekket kompresjonen på den aktuelle sylinderen. Kan det være en brent ventil kanskje? Få gjerne tatt en sylinderlekkasje-test, for det høres jo ut som om tenningsanlegget ditt er i orden.

Det kan også være noe feil med bensintilførselen her, for eksempel en dyse, falskluft el lign.

Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2018-02-20 04:28:33 +0200

Vi skiftet bensin pumpe i helgen, gikk ugjevnt, helt stabil nå. Tok av kabelen til dyse nr 3 og det var ingen forandring i motoren (før pumpe bytte), skjekket med multimeter og det var nesten ingen forskjell fra nr 3 til nr 1. Etter pumpe bytte så kom det en liten forskjell fra dyse nr 3, men ikke så alt for stor. Komprisjonen er 12 til 12,5 på annen hvær sylinder, fant ut at jeg har ngk bpr6es plugger og fikk tips om å prøve bp6es, siden det var en som hadde samme probleme på sin 940 der det bare var den ene pluggen som ikke tente skikkelig. Skal også sjekke om fule railen spruter litt og litt bensin eller om den spruter stabilt, vakum og el-nett skal også sjekkes.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar