0

FSH - Full Service History

spurt 2018-02-05 11:04:05 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei Benny. Kort spm; Ved alltid å levere min MB til merkeverksted får jeg lappen FSH I frontruta. Full Service History. Forstår jo at dette er vel og bra ved et evt salg, men "faller" verdien dersom jeg om så er skulle velge å bruke f.eks Mekonomen??

Mvh Roy I.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2018-02-05 11:46:02 +0200

Hei! Dette er vanskelig å si noe helt konkret om, men det er helt klart at full servicehistorikk fra merkeverksted er betryggende for en ny eier når den tiden kommer.

Det er også de som er folkene med høyest kompetanse på ditt bilmerke, som kjenner bilen din best, som har spesialverktøy, originale deler – i den grad det er viktig og som kanskje også kjenner til kampanjer og oppgraderinger, eller spesielle feil / svakheter som bør sjekke på nettopp din bil.

Akkurat hvor mye dette kan utgjøre klarer jeg ikke å si noe konkret om. Men du kan spare noen få tusenlapper på bilholdet ved å bruke en billigkjede. De taper du kanskje igjen når du skal selge. Men det hele utgjør nok bare en bitteliten del av totalkostnaden ved å eie en ny bil uansett.

Det er også MYE bedre å stempel fra en billigkjede, enn å ikke ha noe stempel i boka.

Det er mulig at jeg er noe over middels opptatt av disse tingene. Men jer ikke i tvil, jeg hadde vært villig til å betal litt mer for en slik bil. Ikke for at det nødvendigvis er slik at andre ikke kan å skifte olje og luftfilter og bremseklosser, for akkurat det har kanskje i praksis ikke så mye å si på rene service - og forbruksdeler. Men det sier noe om tidligere eier. Det har liksom ikke vært noe knussel eller snarveier i bilholdet og det er jo en slik bruktbil man gjerne vil ha, når man skal kjøpe. I alle fall vil jeg gjerne det.

Men for all del – det finnes ikke bare flinke folk hos merkeforhandlere heller. De "bæsjer i skuffen" innimellom de også. Det finne s mange historier på det. Vi vet jo også at det ofte koster noe mer enn hos frittstående kjeder i tillegg. Der finnes det også mange eksempler og historier.
Selvfølgelig kan de frittstående kjedene både ha flinke folk og gjøre en god jobb også. Så jeg forstår de som bruker disse kjedene.

Jeg tror også det kan være litt slik som at vi kjører til Super`n i nærmeste by og handler på tilbud. Det er jo så mye å spare. Men vi hyler og roper i forferdelse når den lokale kjøpmannen går konkurs, men vi handlet aldri der.

Det er slik at bilbransjen tjener lite eller ikke noe overhodet på bilsalg. Jeg tror mange hadde blitt overrasket over hvor små marginene er her. Det er på deler og verkstedtjenester man tjener penger. Vil man ha en forhandler i nærheten så kan de jo være smart å bruke den innimellom.

Jeg er sikker på at vi framover kommer til å se at veldig mange av de mindre forhandlerne forsvinner de neste årene. Det kan komme til å gå veldig fort. Rett og slett fordi både bilene, markedet og hele samfunnet er i en endring. Ikke minst på grunn av elbilene som knapt ha behov for annet enn spylervæske. Det og reklamasjonsjobber er ikke noe men kan overleve på.

Om jeg ... (more)

rediger merk som støtende slett lenke more

Kommentarer

Litt erfaringsdeling om MB-service fra en som har kjørt MB i 12-15 år: Jeg har begynt å reise til MB-verksted i Arvika for å ta service. Delvis fordi det er en del billigere, men mest fordi kvaliteten og kundeservicen er en klasse over. Og så blir det litt snus...

Martin Helgesen gravatarbildeMartin Helgesen ( 2018-02-06 19:00:27 +0200 )rediger

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar