service på Audi

spurt 2017-10-24 10:54:32 +0100

Jeg har en 2015 mod Audi A3 reg i 2014 så den var 3 år nå og gått 27000 km. Det kom opp varsel om service/kontroll i displayet. Sjekket litt rundt hva denne servicen innebar og blei mildt sakt overrasket av svarene jeg fikk. 3 forskjellige merkeverksteder svarte veldig forskjellig på dette. Det virket som det var opp til hva hvert enkelt verksted mente og følte for og gjøre. Sparte flere tusen kr på og velge det billigste verkstedet. Så her er det nok mange som blir lurt til og betale en mye høyere pris enn nødvendig eller så er det mange som kjører rundt med for dårlig service på bilen. Har forsøkt en rekke ganger og få Møller/Audi til og svare på dette men det er det tydeligvis ingen som er kompetente eller villige til og gi svar på.

Er det ikke noe fastsatt sevice program på hva som skal gjøres ut i fra km/alder?

Hva skjer med min garanti på bilen hvis det viser seg at jeg har valgt feil verksted og de har gjort en for liten service?

Hva er service heftet verdt i praksis når de kan velge selv hva de vil gjøre?

Virker som Møller/Audi står fritt til og lure kunder til og betale for mye når de har ett system som ingen vet men bare antar hva service går ut på.

Håper du kan gi svar på dette.

Mvh Terje

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett