0

Mazda cx3

spurt 2017-10-23 11:59:00 +0200

Hei igjen og takk for svar. Glemte å spørre om et par ting. Vet du noe om hvordan kunde tilfredsheten ifht service apparatet hos mazda er og hvordan de ligger på servicepriser osv ?. Har vannvittig god erfaring med Toyota forhandleren i Arendal, som jeg har brukt helt siden jeg kjøpte bilen ny. enda jeg ikke kjøpte den der, men via import fra autosenteret i østfold. Dette sparte jeg rundt 30000 på i sin tid. Jeg har lyst til å kjøpe bil av Toyota i Arendal p.g.a servicen, men Toyota har pr nå slik jeg ser det ikke biler som appellerer til Hjertet, og må ha følelsen om man skal si det sånn, heller til fornuften noe som var grunnen til at jeg kjøpte Toyota i utgangspunktet, som "skuddsikker" første bil. Vet du om forhandlerne kan ta inn andre merker etter ønske eller hvordan funker det?

Hvis valget skulle falle på dieselen vil det kunne hjelpe med motorvarmer i forhold til problemet ved regenerering eller er det bare langtur med høy fart og turtall som gjelder her. Hvor ofte vil du i så fall anbefale oljeskift for å gjøre problemet mindre eller eliminere dette? blir mye spørsmål her nå men veldig ålreit å ha et sted som broom for slike spørsmål, mye interessante tester og lesing her også.

                                     Mvh
                                     Thomas Knutson
rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2017-10-23 12:09:50 +0200

Toyota vil nok neppe ta inn Mazda til service. De her ikke delr og ehller ikke spisskompetansen på dette merket.

Vil du fortsatt bruke forhandleren du er fornøyd med, så bør du se på nye CH-R eller RAV4. det er vel de som kommer nærmset CX3-en.

Mazda, er som Toyota, svært gode biler. Serviceprisene er i alle fall ikke over Toyota - som er kjent for å ta seg godt betalt. Det er OK når de også leverer.

Mazda her også et greit forhandlerapparat, men jeg tror kanskje at det er større variasjoner fra sted til sted her. De har i motsetning til Toyota ikke hatt dette med best kundetilfredshet som noe overordnet mål gjennom mange tiår. Det har vært mer opp til hver enkelt forhandler. Mange forhandlere har også flere merker, noe som kan tulle det litt til og gjør at man lett kan miste fokus.

Men det er jo lov å prøve noe nytt. Gi de en sjanse. Funker det ikke , så velger du Toyota igjen neste gang!

Lykke til Thomas!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar