0

Toyota Rav 4 2007 - Noen mandagsbiler inne i mellom ?

spurt 2017-10-23 11:41:55 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei Benny,

Jeg er eier av Folke SUVèn Rav 4 D4D 136hk manuell fra 2007 (Tror den var kåret til det ?) Toyota anerkjent som pålitelig, slitesterk, fornuftig vedlikehold og verkstedregninger deretter. Den ble kjøpt av meg i 2009, og hadde da passert ca. 18.000 km. Toppmodell godt utstyrt med ekstra tilbehør. Ved ca. 170.000 km startet problemene ! Feilkoder fra bilens varslingssystem og en bil som går i nød modus pga. EGR ventil/kjøler/masse sot i forbrenningssystem etc. Jeg har nå holdt på i over ett år med bilen inn og ut av verksted ! Det er åpnet/renset/staket sot/ byttet EGR ventil/kjøler. Feilen kommer tilbake, og det ser ikke ut til at Toyota verkstedet finner rot årsaken til problemet. RAV 4 har kommet i nye versjoner, og verdien på bilen har stupt i bruktmarkedet ! Bilen er velholdt, og jeg så for meg en grei bruksbil fremover. Nå er tålmodigheten nådd ! Jeg kan ikke selge bilen med disse problemene i et privatmarked. Jeg har mest lyst å kjøre bilen inn i Toyotas salgsavdeling sentralt å be de ta denne fantastiske folke SUV`n tilbake, og erstatte den med en bil som fungerer. Det har selvfølgelig kostet mye tid/krefter/penger etter at disse feilene oppsto. Jeg er ganske sikker på at det finnes Toyota RAV 4 eiere i Norge som har opplevd/opplever lignende feil på sin bil. Kan også gjelde andre modeller) I så fall - er jeg glad for tilbakemelding.

Kan jeg forvente et dypere engasjement fra Toyota til å finne rotårsak uten at det koster skjorta ?

Trenger gode råd for hva jeg skal gjøre med bilen.

Med vennlig hilsen Petter Kr. Saltnæs

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

2 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2017-10-23 12:22:13 +0100

Hei Petter. Leit å høre at en ellers trofast kompis steller i stand så mye trøbbel. Skjønner godt at det er frustrerende.

Jeg lurer vel egentlig på en ting jeg, som kanskje kan være roten til det onde. Har bilen din partikkelfilter? Om den har – har dette blitt byttet? Kan godt være at feilen ligger der.

Men at Toyota tar tilbake en 10 år gammel bil som har gått 170.000 km kan du nok uansett bare glemme... Det de derimot kan gjøre er å ta mandagsbilen din i innbytte og gi deg en skikkelig "gutte-pris" på en enten en ny eller brukt bil. Det bør de kunne gjøre for å fortsatt ha deg som (fornøyd) kunde.

Det blir mitt råd. Sett deg rolig ned med en av selgerne og si det som du er. Du er møkk lei etter å ha vært ut og inn av verkstedet 100 ganger den siste tiden. Forklar at det har kostet både tid og penger. At nå vil du ikke ha bilen mer. At enten så må de komme opp med skikklig tilbud, eller så går du til en annen forhandler.

Har men i en periode opplevd mye kluss, så mister man til slutt både troen og tillitten til bilen. Og - ja, Toyota har også noen mandagsbiler innimellom. Men jeg tror også at det er lengre mellom mandagene i Toyota-kalenderen enn i de fleste andre kalendere.

Må bare få ønske lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2017-10-23 12:38:18 +0100

Hei Benny,

Takk for rask tilbakemelding ! Jeg tror partikkelfilter er tatt med i betraktning, men istedenfor å tro, skal jeg sjekke med verkstedet !

Glemte å fortelle en kuriositet - Bilen kommer fra forhandler Toyota Hell - Noen på verkstedet har allerede foreslått Toyotaen fra hell ! Ha en fin dag !

Mvh. Petter Kr. Saltnæs

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar