0

Følgeskaser på motor

spurt 2017-10-12 22:54:40 +0200

anonym bruker

Anonym

Jeg har  en VW-Transporter 180hk 2011 mod med km-stand Mellom 150" til180"

Her har jeg byttet EGR-kjøler + ventil, topp, partikkelfiltet, turbo + div. Nå bruker bilen 1,5L olje i uka, pga slittasje i sylindene sier de på verkstedet, de er nesten ovale. Det jeg lurte på er om dette kan være en følgeskade av at EGR kjøleren gikk i oppløsning innv og sprakk, bilen gikk varm og ødela toppen så mye at den måtte skiftes??

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2017-10-13 12:42:03 +0200

Heisann! Har motoren virkelig vært overopphetet, så kan stempelfjærene miste spennet, slik at de ikke tetter skikklig mot sylinderveggene. Da får man fort høy oljeforbruk. Er i tillegg sylindrene slitte så hjelper jo heller ikke det heller ...

Så - ja dette kan være en følgeskade av at motoren har gått varm.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar