0

Audi A3 2009 (2010 )-Diesel

spurt 2017-10-02 21:48:24 +0100

anonym bruker

Anonym

Drammen Auto 7 AS Buskerudveien 117 3027 Drammen


Kjøpte Audi A3 2010, 1,6 TDI 105 hk, 2010, 107 000 km, kr 95 660,-

Bilen kan jeg brukes som vanlig, men at det lage veldig høyt lyd på morgenen og kalde dager. Etter 10 til 15min forsvinner lyden.


Prøver kjørte bilen og hørte lyd fra høre siden av motor og de sa det var fra reim. Selger sa lyden kommer til å forsvinne etter som jeg begynner å kjøre.

  • Selger sa; bilen har stått hos de for en stund siden, derfor det lage lyd, men at jeg skal ikke tenker på det og det kommer til å forsvinne etter som jeg har kjørt, (dette sa dere før vi signerte kjøpskontrakt).

  • To personer som var der da det kommer lyd fra bilen, vet ikke om begge var selger, men begge hørte lyd og sa det var fra reim, og at det kommer til å forsvinne etter som jeg har kjørt.

Men cirka 1månen senere var vi tilbake til de for å snakke om at lyden forsvunne ikke som selge nevnte da vi kjøpte bil.

Jeg nevnte om at jeg var på Mekonomen og de sa det kan være registerreim, strammehjul eller løpehjul. (Uansett hvilken feil jeg snakke om, må de finner ut selv hva som er egentlig feil med bilen før de bestiller eller skifte deler på bil)

men de feilsøket ikke bilen, og bytte dele uten å filsøkte den.

Da byttet de STRAMMEHJULET, og det var det de sa. Etter det var lyden fortsatt der.

Var der på andre ganger og fortalt litt om situasjonen, og sa han selger at de høre ikke på feiler som kundene sier men at dere Research selv før de bestiller delene, og reparere biler. Det betyr at de har feilsøkt denne bilen før de bytte STRAMMEHJULET ?

Etter langt diskusjon avtalte de om å fikse feilen eller lyden og bilen fikk bytte Profilreim, De sa at nå lyden borte, dette sa han selger og han som bytte delene i bilen.

Lyden forsvunnet ikke etter det ble bytte Strammehjulet, og reim.

Nå på tredje ganger ringte jeg de og fortalte om at det er fortsatt lyd fra bilen. Da ble de sinte å nekte å ta i mot bilen. og sa at de har reparert bilen slik som jeg ba de om, Har ikke de sagt til meg at de høre ikke på feiler som kundene sier og at dere Research selv før de fikse?

Da jeg ringte tredje ganger ropte de han som solgte bil at (alle diesel biler er slik når man starte på morgen og på kalde dager så lage det lyd ! )

De sa det var ingenting som er feil med bilen, og nekte å ta imot bilen for å fikse denne lyden, som jeg nevnte tidligere” jeg kjøpte denne bilen fordi de sa denne lyden kommer til å forsvinne”.

Dere ba meg levere bilen til Audi verksted selv og betaler selv for undersøkelsen gebyr og at hvis Audi verksted finner hvor lyden ...

(more)
rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2017-10-07 15:39:03 +0100

Hei. Jeg regner med at du fikk en bruktbilgaranti ved kjøpet, selv om du fikk opplysninger om ulyden muntlig. Løsningen med at du betaler for deler, mens verkstedet tar arbeidsomkostningene kan være en løsning i din sak siden dette dreier seg om en del som det ikke er uvanlig ryker. På den andre siden, om det er slik at feilen var tilstede ved kjøpet, må selgeren være ansvarlig som profesjonell part. Du kjøpte en bil du regnet med var i orden. Da må selger ta ansvaret, om ikke annet følger av kjøpsavtalen. Det virker noe knuslete at selgeren ikke tar det på sin kappe. Hilsen KNAjuristen.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger