2007 Ford Focus problemer

spurt 2017-05-24 20:43:04 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei,

En eldre mann med 2 x hjerteinfarkt og handicap orket ikke problemene lenger og overlot bilen til en venn av meg. Bilen tilhørte mannens datter. Bilen er 2007 Ford Focus 1.6L diesel, med automat. 118 800 km. Bilen ble kjøpt brukt av en butikk i Østfold. Kort tid etter kjøp oppstår problemer og bil blir levert tilbake. Den blir reparert til en angivelig "svimlende pris" hvor kjøper blir fortalt at de bare skal betale egenandel på 3800 kroner.

Bilen blir hentet og kjørt til Vestfold. Fortsatt er det problemer og bilen blir levert på merke verksted i Buskerud. Eier er ikke bilkyndig og opplyser at hun føler noe er galt med bilen da ikke alt virker som det skal. Det er problemer med giring. Bilen blir reparert for ca 25 000 kroner inkludert ca 2000 i rabatt. Det var i november 2016. Bilen har fortsatt problemer etterpå og bilen blir nesten ikke brukt. Faren til dattera overlater bilen til en venn av meg da det fortsatt er 90 000 i gjeld på bilen og faren orker ikke mer problemer og utgifter pga sin helse og handicap.

Da min venn overtar bilen nå i mai har den bare gått 200 km siden reparasjonen i november til ca 25 000 kroner. På vei hjem stopper han etter ca 2 mil, men da han skal starte igjen stopper bilen så fort han setter den i gir, revers eller Drive. Han forsøker gjentatte ganger, men det samme skjer, helt til han går tom for strøm. Senere på kvelden henter han meg og bilen har stått noen timer og da jeg starter biler går det greit å sette den i gir, R og D. Han tør likevel ikke å kjøre den hjem i tilfelle den streiker igjen ved varm motor. Bilen blir hentet av Viking neste dag og tatt med tilbake til merkeverkstedet i Buskerud.

Min venn blir fortalt at det koster 1500 for feilsøking, noe verkstedet også tok på forrige reparasjon. Etter noen dager på verksted får han beskjed om at bilen trenger nytt batteri, ny dynamo og jordledning, tilsammen ca 14 000 kroner. Fortsatt er det ikke sjekket noe med gir problemene. Det var ingen varsellamper som lyste før bilen ble levert.

Her er det snakk om over 40 000 kroner uten at problemet er sjekket på eller løst. Den store reparasjonen til ca 25 000 inkluderte standard 9 år/180 000 km service til ca 5 000 kroner. Så var det over 3 200 kroner for dieseltilsetningsstoff????, over 3000 kroner for skifte av partikkelfilter og nesten 10 000 kroner for "omformer" som ble forklart å være diesel partikkelfilter pluss diverse andre ting, føler til DPF og annet. Servicepakken til 5000 kroner nevner dieseltilsetningsstoff, men likevel står det nevnt separat arbeid og 0.45 liter til over 4000 kroner literen.

Ingenting av dette var bedt om å bli gjort og problemene med bilen er der fortsatt etter den dyre servicen/reparasjonen. Lurer også på om oljefilter ble byttet da det er ... (more)

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett