0

Har en x3 fra 2007. diesel motor 2,0 med 150 hk km 132000. motoren er nå kokset for 2 gang. er det bare slik det er, eller er det noe jeg kan gjøre?

spurt 2013-08-22 20:03:30 +0100

Har en X3 fra 2007. Diesel motor 2,0 med 150 hk Km 132000. Motoren er nå kokset for 2 gang. Er det bare slik det er, eller er det noe jeg kan gjøre? Det vil koste fra 50 til 70 000.- å få det fkset. Etter 3 år kan en risikere det vil skje igjen. Håpløst.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

3 answers

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2013-08-27 11:58:56 +0100

Har en samme modell. 84000 km, knekte bakfjærer, ødelagt turbo, kokset motor..

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2013-09-03 11:17:41 +0100

Hei, kjente problemer på disse motorene (X83) er bl.a. turbohavari og at høytrykkspumpen (den som spruter dieselen inn i systemet) kan havarere. Mye skjer selvfølgelig etter 100K km. Jeg har en 07 modell med 177HK versjonen (N47 som ble introdusert i April 07). Fikk turbohavari på 80K km, fikk da dekket det på nybilgaranti. For M47 motoren (148HK) finnes det en bra link her som du kan lese deg opp på;

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic...

En venn av meg med nøyaktig samme modell fikk sitt havari på 120K km, og ingen hjelp å få fra BMW (70K kr. i rep). Reparasjon/bytte av høytrykkspumpe kommer på ca. 50K kr., da må tanken renses og alle dyser og trykkledninger må byttes.

Du må regne med problemer (og dyre reparasjonskostnader) på disse motorene, dessverre. BMW er klar over det, men de kommer bare med \"svada\" gjennom sine autoriserte forhandlere og verksteder. Den vanlige forklaringen er at motoren ikke har fått nok \"smøring\" og at det kanskje har vært fylt bensin eller uren (vannholdig) diesel. Småkjøring (til/fra jobb) er heller ikke gunstig.

Det er selvfølgelig dyrere å reparere en bil i premium segmentet, men dessverre så er garantiene fra BMW ikke gode nok når deres motorer får problemer fra typisk 100K kjørte km. Man bør faktisk se på en utvidet forsikring som dekker motorhavari (inntil 200K km/7 år).

Min beste anbefaling (og dyrkjøpte for egen del) er å styre unna biler med X83 motoren (både M47 og N47).

rediger merk som støtende slett lenke more
0

besvart 2013-10-05 20:46:39 +0100

Vi hadde en 2009 modell 2.0D som bare hadde gått ca 70.000 km. Da røyk turboen. er nok en svakhet på disse motorene

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2013-08-22 20:03:30 +0100

Sett: 9,878 ganger

Sist oppdatert: Oct 05 '13

Antall visninger