0

Ny Skoda Fabia som lekker i hele fronten.

spurt 2017-05-09 11:03:33 +0200

anonym bruker

Anonym

Kjøpte en ny Skoda Fabia i Mars 2015. Etter kort tid var det noen småfeil på den som ble fikset andre ikke. I august 2016 klagde jeg første gang på lekkasje i hele fronten. 2. gang jeg klagde på det samme var oktober samme året. 3. gang bilen var inne for samme feilen var i mars 2017. De to første gangene ble feilen ikke funnet, bilen ble tørket og levert ut igjen. De beklager seg å sier at sånne feil ikke skal skje. Den siste gangen reparerer de en pakning i døren og leverer ut bilen igjen. Jeg påpeker at jeg synes det er merkelig at en feil i døren gjør at hele fronten (torpedovegg) blir vår grunnet en feil i døren. Det synes mannen som jobber i service skranken også er merkelig. Jeg har mange ganger på mail klaget og bedt om omlevering/heving av kjøpet. Får aldri svar på det. Blir kun referert til hva som er gjort, ingen vil ta ansvar. Har hatt mest kontakt med han som jobber i serviceskranken (Jaffar S.) Har også mailet med leder for avdelingen Lier Kristian M. Har svarer aldri direkte på noe, henviser kun til andre eller historikk. Jeg har mange mailer og noen bilder som kan dokumentere hele historikken her. Håper dere vil hjelpe meg i denne saken da jeg ikke klarer å komme noe videre. Bilen er nå våt igjen for 4. gang. Har spurt om omlevering / heving av kjøp. Fikk til svar om bilen var våt?? Og da måtte den inn til versted igjen for å konstatere hvor den lekker. - Det jeg nå vil er helst heving av kjøp eller omlevering, hva er mulighetene mine. Synes det er veldig vanskelig å få noe løsning på problemet mitt. Bruker gjerne media hvis det skulle være til fordel for meg.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2017-05-10 11:47:21 +0200

updated 2017-05-22 18:29:10 +0200

Hei. Slik du beskriver saken, må jeg si at du har vært tålmodig. Selger har hatt muligheter for å rette feilen flere ganger. Her bør det nå etter forbrukerkjøpsloven ligge an til heving av kjøpet, eventuelt omlevering. Feilen synes opplagt å være av en slik karakter at selger har det fulle ansvar etter garanti og lovverk. Det er en mangel hvor selger har ansvar for feilen og har hatt sjanse til å rette. Om ikke det hele går i orden, kan du klage til Forbrukerrådet på www.forbrukerradet.no hvor du også finner mer informasjon og klageskjema. Dette finner du også på www.kna.no. Hilsen KNAjuristen.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar