0

Forhandler vil ikke rette feil

spurt 2017-04-24 16:30:29 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei ! Jeg kjøpte bilen fra bilforhandler (ikke Møller) i 2013. Bilen er bruktimportert fra Tyskland og var første gangsregistrert i desember 2012 der. Det viser seg at bilen har en feil som jeg kan reklamere på (bekreftet av Møller). Har tatt kontakt med en gang med forhandleren (egen juridisk enhet)som ikke vil rette feilen og begrunnet dette at de har flyttet driften til et annet selskap i konsernet de hører til, og dermed ikke har mulighet til å rette feilen (de har ikke så mye penger på konto heller). Forhandleren er altså ikke konkurs. Kontrakten min stipulerer svart på hvit at jeg har 5 års garanti på bilen... Er ganske fortvilet og lurer på om dere hadde noen veiledning.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2017-04-26 10:37:04 +0100

updated 2017-05-22 18:31:08 +0100

Hei. For det første foreta skriftlig reklamasjon om du ikke har gjort det, Registrer og dokumenter all kontakt med selger. I tillegg til garantien, gjelder forbrukerkjøpslovens reklamasjonsregler. Om du ikke når fram er det mulig å ta saken med Forbrukerrådet. Nærmere informasjon og klageskjema finner du på www.forbrukerradet.no eller www.kna.no. Hilsen KNAjuristen.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar