0

Kast i bremsene

spurt 2017-04-22 17:21:11 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei,

Vi har en Tesla Model fra 2013 som fikk nye bremser sommeren 2015. I vinter har vi opplevd vibrasjoner under bremsing. I februar konkluderte Tesla med kast i bremseskivene foran. Vi måtte selv dekke dette, da vi hadde uoriginale felger. At felgene er laget for- og dimensjonert for Tesla spilte liten rolle. Det var uansett normal slitasje, i følge Tesla.

Nå i april begynte vi igjen å merke vibrasjoner. Vi mistenker at det denne gangen er kast i bakbremsene. Dette er også Teslas foreløpige konklusjon etter en prøvetur. Det blir service i neste uke.

Er det riktig at det er normal slitasje når bremsene må skiftes hvert 1,5 år? Vi kjører jo pent, og med Tesla er det jo sånn at en knapt nok trenger å bruke bremsene på grunn av regenereringen.

Er det rett at Tesla kan kreve at vi dekker dette selv når våre uoriginale felger er dimensjonert for bilen, og den eneste forskjellen er at det ikke står Tesla på dem?

Kan vi kreve at bytte av bremseskiver går på garanti, altså at vi bruker reklanasjonsretten?

Mvh R. Solhaug

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2017-04-26 10:49:45 +0100

Hei. Reklamer skriftlig og be om begrunnet svar. Om det går på garantien er avhengig av hva innholdet i den avtalen. Men forbrukerkjøpsloven kan komme til anvendelse med sine reklamasjonsregler. Bremseskiver vil nok være en slitedel og kast kan ha flere årsaker. Du sier ikke noe om hvor mye du kjører. En fordel om du får en uavhengig teknisk vurdering av problemet. Og så eventuelt ta det opp på www.forbrukerradet.no. Hilsen KNAjuristen.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger