0

Leveringsproblemer

spurt 2017-04-19 20:13:53 +0100

anonym bruker

Anonym

Hei, Jeg bestilte et eksemplar av elektrisk Hyundai Ioniq første uken i januar. I kontrakten er antatt levering i mai, og garantert innen juni. Etter dette har selger (Skrim bil i Kongsberg) sagt at den kan leveres i april, så mai, så juni, så juli, og nå kan han ikke garantere dette heller. På forum hevdes det nå at bilene ikke kan leveres før i november. Vi er veldig mange i samme båt, og forhandleren fortsetter å selge denne bilen i bøtter og spann, og jeg mistenker at de oppgir leveringstider som de vet de ikke kan holde. Hvilke rettigheter har vi som har garantert leveringstid i kontrakten?

Mvh Fredrik

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2017-04-26 11:06:09 +0100

Hei. Det er avtalt levering seinest i juni. Om levering ikke skjer kan du gi selgeren en rimelig frist for levering - altså gi en tilleggsfrist. Det må altså gis en rimelig frist, kanskje en måned i ditt tilfelle. Om denne fristen ikke holdes holdes, kan kjøpet heves. Hilsen KNAjuristen.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar