0

Følgefeil fra verksted

spurt 2017-02-22 13:02:19 +0100

Hei Har en 07 Santa Fe som akkurat var inne på merkeverksted og skiftet dieselfilter. Verkstedet hadde ikke festet dieselslangen, så min samboer fikk stopp på motorveien med MYE dieselsøl under bilen og i motorrommet. Tauet bilen tilbake til verkstedet og de innrømmet at slangen ikke var festet ordentlig. Men det viser seg samtidig at dynamoen er blitt dårlig, den gir bare 9 volt nå. Verkstedet påstår det er helt tilfeldig at dette skjedde samtidig og ønsker 8500,- for ny dynamo! Jeg har snakket med to bilmekanikere som begge sier at diesel ødelegger dynamoer da det legger seg rundt børstene. Dynamoen har fungert helt fint de 6 månedene jeg har hatt bilen og jeg har aldri hatt behov for å lade batteriet.

Jeg ønsker selvsagt ikke å betale for verkstedets egen feil. Men hvordan kan jeg bevise dette? Hva burde jeg gjøre?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2017-03-01 11:39:07 +0100

Hei. I prinsippet vil verkstedet også være ansvarlig for nærliggende følgefeil. Men som du selv er inne på, har du et problem med å sannsynliggjøre eller bevise at skaden har sammenheng med den løse slangen. En god hjelp ville være å få en sakkyndig vurdering av verkstedet feil, bilen alder og utkjørte kilometer, hva en kan forvente av dynamofeil i en slik sammenheng. Hvor naturlig er det at dynamofilen ville oppstått uten verkstedtabben? Hilen KNAjuristen.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar