0

Garanti og Service

spurt 2017-01-23 12:42:25 +0100

anonym bruker

Anonym

Jeg har kjøpt en Nissan Leaf og har av forskjellige årsaker fått et dårlig inntrykk av Nissans forretningsetikk. Her er det konkrete spørsmålet. Nissans forhandler sa muntlig ved overtakelse av en ny bil at: "garantien gjelder ikke, dersom du ikke tar service". Han våget ikke å nevne dette skriftlig.

Dette har jeg vanskelig for å "kjøpe". Jeg ville i utgangspunktet påstå at garantien uansett må være gyldig for komponenter som ikke er typiske slitasje/bytte deler.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2017-01-27 11:13:50 +0100

Hei. Forbrukerkjøpsloven gjelder med sine reklamasjonsfrister , hvor femårsfristen er det normale for ikke-slitedeler. For garantier forhandler måtte gi ut over lovens, kan det stilles krav, som for eksempel at servicer er gjennomført. Hilsen KNAjuristen.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger