0

4 hjulstrekk og forhjulstrekk

spurt 2017-01-20 19:47:33 +0200

anonym bruker

Anonym

Hei. Bor på fjellet og trenger en bruktbil med 4 hjulstrekk og forhjulstrekk. Dvs en bil hvor på de verste dagene på vinteren kan slå på 4 hjulstrekk og komme seg frem. Resten av tiden trenger vi forhjulsdrift med tilhørende lavere drivstoff forbruk. Best for oss er diesel med manuell kasse og "grei" bakkeklarering. Har sett på Toyota landcruiser og Pajero men de har alle bakhjulsdrift når en slår av 4WD. Det vil ikke funke for oss på de fremkommelige dagene på vinteren (sist jeg kjørte bakhjulsdrift på vinterføre havna jeg rett i grøfta). Er blitt for vant til å "henge etter" til å kunne venne meg til å bli dyttet bakfra. Er heller ikke begeistret for elektroniske duppedingser så en veteran bil eller en bil uten data hadde vert midt i blinken. Håper å finne en som det går å mekke mye selv på (når noe feiler). På Caddyen vi har nå så har vi brukt tusenvis av kroner bare på å bytte el-vindusheis elektronikk, det er vi grundig lei av. Da er det store spørsmålet, eksisterer det en bil som har disse egenskapene? Mvh Jim

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2017-01-22 22:04:54 +0200

Høres jo ut som om en ny eller nesten-ny Dacia Duster er tingen for deg...firehjusltrekk, konservativ bil uten for mye dill og dall...og lavt priset! Grei fremkommelighet, god bakkeklaring, grei motor, lavt forbruk. Et altetnativ er Skoda Yeti, det er også en enkel og grei bil med god fremkommelighet og lavt forbruk. Ny modell på vei, derved kan det skje ting med bruktprisene på forrige modell. Begge disse er uansett litt "iuglesett" i markedet, du får mao mye bil for pengene. Dårlige biler er det helt klart ikke!

Noe elektronikk kommer du ikke utenom, men begge de to over har egentlig gode, gjennomprøvde konstruksjoner. Et godt tips er å bruke et tredjepartsverksted med en mekaniker av den gamle skolen, om du ikke kan skru selv: f.ex vindusheiser kan ofte repares sånn at de holder...uten å bytte hele leamikken. Har gjort mye av det sjæl, en reparasjonshåndbok er en god investering uansett hvilken bil du velger! Og skulle du tenke japansk: se i retning av Subaru: konstant firehjulstrekk, virkelig bra greier på vinterføre...etter flres utsagn markeredets beste firehjulstrekk. En del elektronikk, men Subaru har gjennomgående god kvalitet.

Merker meg også at du kjører under seriøse vinterforhold. Da er det kun et dekkmerke som gjelder: Nokian Hakkapellitta. Som Freia Melkesjokolade, det er ingen over, ingen ved siden!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar