0

Reklamasjon verksted

spurt 2017-01-10 10:56:23 +0100

Hei Kjøpte i okt 15 en V70 der EGR ventil var byttet 22/9-15. ved Nitteberg bil I sommer 2016 fikk jeg problemer med EGR ventilen. Fikk diagnose på at den var defekt ved et bilverksted. Bilen ble da ikke reparert da den under verkstedbesøket ble påkjørt og sto til rep av karosseri en lang stund. Jeg har da reklamert til verkstedet som byttet EGR ventilen 26/9-2016 men for seint ifølge de, selv om jeg har dokumentasjonen på at feilen har oppstått i garantitiden. De sier de kan bestille delen for meg men at jeg må bytte den på egen regning og betale delen og evnt få igjen penger for delen om Volvo godkjenner reklamasjonen. Jeg ønsker å ta saken til forbrukerrådet. Hva mener du om saken?

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2017-01-18 12:00:27 +0100

Hei. Du har etter forbrukerkjøpsloven en plikt til å reklamere innen rimelig tid fra feilen er oppdaget, men den fristen kan ikke være kortere enn to måneder fra mangelen ble oppdaget. Om du er innenfor minimumstiden, kan jeg ikke se av spørsmålet. Mer om klage til Forbrukerrådet finner du på www.kna.no eller www.forbrukerradet.no. Her finner du også klageskjema. Hilsen KNAjuristen.

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar