0

Garanti utløpt, 11 dager etter: "innsprøytningsenheten må byttes"

spurt 2016-12-28 11:34:48 +0100

anonym bruker

Anonym

Jeg er eier av en 2012modell (registrert 16.12.2011) Ford Focus.

25 dager etter jeg kjøpte bilen, 11 dager etter garantien gikk ut, røyk innsprøyningsenheten.

Hva mener du om hvem som burde ta ansvar i denne saken? Jeg som kjøper, selger, Ford Norge?

bilen er kjørt 59 000km.

Ford nekter ansvar, 5år er 5år sier de.

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-12-28 20:02:06 +0100

Forsåvidt velkjent fenomen fra Ford i Norge...og i særdeleshet en unevnelig forhandler som nå også har Volvo, Mazda og Fiat varebiler under samme tak. Du bør uansett snarest rette en skriftlig klage til såvel forhandleren du har kjøpt bilen av....eventuelt nærmeste merkeforhandler som antagelig har funnet feilen...og Ford Norge. Deretter mener jeg det er forbrukerrådet som er rette adressat...de vil kunne gi deg råd og veilledning om hvordan du går videre. KNA og NAF kan også gi deg råd, som regel strekker man seg langt også om du ikke er medlem. Her er det j oflere forhold som har relevans: dels nybilgarantien, men også kjøpsloven...du må kunne forvente at bilen ikke ramler fra hverandre etter 25 dager...og ikke minst...eventuell bruktbilgaranti. Ved privatsalg har du også et ikke ubetydelig vern. Derfor...skriftlig klage til selger og Ford Norge snarest...og søk faglig råd...snarest...

Om det kan være en trøst...min subjektive oppfatning er at på en bil som ikke engang er innkjørt, burde Ford Norge strekke seg langt for å komme deg i møte. Lykke til!

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Antall visninger