0

Verdt innbytte?

spurt 2016-12-18 18:08:22 +0100

anonym bruker

Anonym

http://m.finn.no/car/used/ad.html?fin...

Hei Benny!

Jeg har da en Ford Focus ST 2013 250hk som har gått 57 xxx (utstyr som keyless og luke)

Og lurte dermed på om det er verdt å ta bilen vår i innbytte med bmwen ovenfor?

Det vi er redd for er km stand på bmwen :)

Et annet spm, ser at bmwen har adp understell, hva er dette? Evt fordeler? Kan man heve senke?

Elsker showet ditt btw!

rediger omgjør tags merk som støtende lukk merge slett

1 answer

Sorter etter » eldste nyeste flest stemmer
0

besvart 2016-12-22 15:32:35 +0100

Du har jo en grei bil som er nesten ny...å bytte den med en eldre bil som er kjørt mye lenger medfører uansett et betydelig tap....penger som du helt sikkert kan ha mye moro for med den bilen du har. Du bør som et minimum regne nøye på det....og nok også sjekke forhandlererens referanser. Du bør også ha en uavhengig tilstandsrapport og en komplett historikk som vurderingsgrunnlag...en EU-kontroll med 12000 spenn i reparasjoner sier alt og ingenting.

BMW 3-serie er generelt gode biler, ekstremt stabile på veien på både veier med mye svinger...definisjonen på virkelig kjøreglede...og i det som vi i Norge kaller "ekstreme" hastigheter på motorveiene i andre land. Dieselmotoren er svært kultivert, og relativt økonomisk, men du bør prøvekjøre grundig...det er en litt annen karakter enn den bilen du har. Å chiptune 320 og få et par titalls hk mer, er kurrant, men glem ikke godkjenning...du gjør ikke sånt uten å føre det inn i vognkortet.

ADP er rett og slett adaptivt understell, i korthet dreier dette seg ofte om støtdempere med leamikk som gjør at du kan endre oppsettet på understellet etter hva som måtte passe deg...typisk mellom komfort, normal og sport. Fra soft og behagelig til knallhard og ikke fullt så behagelig. For noen er det sikkert riktig, jeg har prøvd biler med dette og oppfatter det som en undødig gimmick, for min del ville jeg kjørt med "normalt" oppsett hele tiden. Det betenkelige er at dette innebærer noe mer komplekse støtdempere. en del leamikk under bilen, og ikke minst: sensorer. Leamikk og ekstra sensorer under bilen er bare helt perfekt for norske vinterveier....det er i beste fall en ekstra ting å passe på.

Merker meg også at bilen er så lav at du subber på kumlokka bortover gata. Det bør du absolutt ta med i betraktningen når du vurderer for og i mot...meg bekjent er ikke Fcus ST riktig like ekstrem...

rediger merk som støtende slett lenke more

Ditt svar

Du kan begynne å skrive uten å være logget inn - spørsmålet ditt vil bli publisert etter at du har logget inn eller laget en ny konto.

Legg til svar

Spørsmålsverktøy

1 følger

Statistikk

Spurt: 2016-12-18 18:08:22 +0100

Sett: 22 ganger

Sist oppdatert: Dec 22 '16